نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: قوانين وزارت امورخارجه مربوط به قبل از انقلاب اسلامي بوده لذا اين وزارتخانه در مسير انجام وظايف خود نيازمند قوانين جديد و روزآمدتر است و لذا مجلس نيز در ايجاد تغيير در اين قوانين اعلام آمادگي کرده است.

"منصور حقيقت‌پور" نماينده اردبيل، سرعين و نمين در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با تاکيد بر ضرورت ايجاد تغيير در قانون وزارت امور خارجه گفت: اگر تغييري در قانون موجود در وزارت‌خانه‌هاي امور‌خارجه، کشور، اطلاعات و دفاع احساس شود، مجلس طبق وظيفه ذاتي خود اقدام به تصويب قوانين جديد کرده و مطابق با نياز روز آن را پيگيري مي‌کند.

وي در ادامه افزود: قوانين وزارت امورخارجه مربوط به قبل از انقلاب اسلامي در کشورمان بوده لذا اين وزارتخانه در مسير انجام وظايف خود نيازمند قوانين جديد و روزآمدتر است، بنابراين مجلس نيز در ايجاد تغيير در اين قوانين اعلام آمادگي کرده است.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي تصريح کرد: اين تغييرات در قوانين وزارت امور خارجه کمک مي‌کند تا اين وزارتخانه متناسب با تحولات روز کشورمان فعال باشد، بنابراين نياز است در قوانين اين وزارتخانه بازنگري شود.

نماينده مردم اردبيل ادامه داد: پيگيري تغييراتي که بايد در ساختار، ترکيب نيروها و وظايف قانوني وزارت امور خارجه صورت گيرد، جزء وظايف ذاتي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس است.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي در پايان خاطر نشان کرد: برخي از دستگاه‌هاي کشور نيازمند به روزرساني قوانينشان هستند لذا اگر موانع، مشکلات يا ابهاماتي در اين مسير وجود دارد بايد آن را حل کنيم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار