دسترسی های پروژه نخستین زیرگذر عابر پیاده در چهارراه ولیعصر(عج) که 90 درصد پيشرفت کرده بجز ورودی مترو تا اواخر مرداد ماه تکمیل شده و این زير گذر در دسترس شهروندان جهت تردد قرار مي گيرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج)، نخستین زیرگذر عابر پیاده ای است که در تهران در حال ساخت است و با بهره برداری از آن تردد عابران پیاده به زیر زمین منتقل شده و از حجم ترافیک در این محدوده کاسته می شود.

شهردار منطقه 6 تهران با بیان اینکه حفاری و لاینینگ تونل های زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج) تکمیل شده است، گفت: هم اکنون عملیات نازک کاری این پروژه آغاز شده و دسترسی ها در چهارگوشه چهارراه از نظر ساختار اجرایی تکمیل شده و منتظر ورود پله برقی ها هستیم.


فخر الدین سلیمانی با اشاره به اینکه پله های برقی سفارش داده شده، تا 15 روز آینده وارد کشور می شود، اظهار داشت: برای نصب پله ها حدود 20 روز زمان نیاز داریم که اگر مسائل مربوط به ترخیص به سرعت انجام شود، زیرگذر را با پله های برقی تحویل خواهیم داد.


وي ادامه داد: موقعیت چهارراه ولیعصر(عج) به گونه ای است که نمی توانیم به طور کامل این مسیر را در اختیار داشته باشیم بنابراین برای ورود جرثقیل ها باید از شب هنگام استفاده کنیم که ترافیک روان تر است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه بیشتر بررسی ها بر روی دسترسی های زیرگذر در چهارگوشه و ورودی های مترو است، افزود: کل پروژه زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج) به غیر از ورودی های مترو تا اواخر مردادماه تکمیل و تحویل می شود.

شهردار منطقه 6 تهران با بيان اينكه زيرگذر چهارراه وليعصر(عج) به دو خط سه و چهار مترو متصل مي‌شود، افزود: دسترسی به خطوط مترو از طریق دو تونل انجام می شود. علاوه بر اين، اين زيرگذر در سه ايستگاه بي‌.آر.تي واقع در حريم چهارراه، داراي ورودي و خروجي خواهد بود. به اين ترتيب، زيرگذر چهارراه وليعصر(عج) داراي يازده ورودي و خروجي می شود.

سلیمانی تصریح کرد: زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج) صرفا برای عابران پیاده و به منظور ساماندهی حرکت عابران در این تقاطع و کوتاه کردن توقف های طولانی مدت خودروها در این محور طراحی شده و در حال اجراست.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح با هدف حذف حرکت عابران پیاده از سطح چهارراه انجام می شود، تصریح کرد: به عنوان مثال اگر فردی قصد دارد از خطوط مترو وارد خطوط بی.آر.تی شود، می تواند بدون حضور در سطح خیابان به ایستگاه دسترسی پیدا کند.

شهردار منطقه 6 در پاسخ به این پرسش که تاکنون چند درصد از کار ساخت زیرگذر ولیعصر(عج) انجام شده است، گفت: کار سازه ای این طرح بیش از 90 درصد پیشرفت داشته اما تجهیزات مورد نیازی را که خریداری کرده ایم هنوز به دست ما نرسیده و ما منتظر ورود این تجهیزات هستیم.

وی درخصوص این تونل ارتباطی که قرار است فضایی زنده برای شهروندان باشد، اظهار کرد: سعی بر این است که این تونل دارای فضای زنده شهری باشد و قرار است که در آن فضا محصولات فرهنگی و ...در معرض دید عابران قرار گیرد.

سلیمانی با بیان اینکه ساخت این فضا انجام شده است، ادامه داد: این فضا قابلیت ایجاد مراکز خرید و تجاری را ندارد اما طراحی برای ایجاد یک فضای زنده شهری در داخل آن در نظر گرفته شده است. به طور حتم این تونل تنها یک تونل عبوری نیست و می تواند با عرضه محصولات فرهنگی فضایی مناسب برای شهروندان فراهم کندف/.

برچسب ها: ولیعصر ، زیرگذر ، مرداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار