روزنامه آمريکايي "وال استريت ژورنال" امروز به نقل از مقامات ارشد دولت آمريکا مدعي شده که دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا آماده مي شود تا در هفته هاي آتي با "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب ايران بر سر برنامه هسته اي وارد مذاکره شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استريت ژورنال، اين روزنامه آمريکايي در ادامه خبر خود افزوده است که دولت اوباما اظهار آمادگي کرده که در هفته هاي پيش رو خواستار "تعامل مستقيم" در اين باره است. 

اين روزنامه آمريکايي همچنين در ادامه افزوده است "مقامات دولت آمريکا از روز سه شنبه در بروکسل با مقامات پنج کشور عضو شوراي امنيت سازمان ملل متحد بعلاوه آلمان در قالب گروه 1+5 در حال مذاکره بوده اند. اين ديدارها به منظور هماهنگي کشورهاي اروپايي و دولت آمريکا با يکديگر بر سر چگونگي تعامل با دولت روحاني بر سر موضوع برنامه هسته اي انجام شده است." 
وال استريت ژورنال همچنين به تمايل دولت آمريکا به تعامل مستقيم با کشورمان اشاره کرده و افزوده است "مقامات آمريکايي در اين باره افزوده اند که کاخ سفيد به همکاري با دولت روحاني در صورت پيشرفت روند مذاکرات ديپلماتيک ابراز تمايل نموده است.

يکي از مقامات آمريکايي روز گذشته در مصاحبه با "وال استريت ژورنال"  اظهار داشت "ما خواستار تعامل مستقيم با ايران هستيم. درهاي مذاکره باز هستند. ما خواستار تقويت روابط از هر طريق ممکن هستيم." 

وال استريت ژورنال در ادامه گزارش خود از ابراز تمايل کشورهاي عضو اتحاديه اروپا به تعميق تعامل با کشورمان پرداخته و افزوده است "مقامات اروپايي نيز اظهار داشته اند که احتمالا دور جديد مذاکرات هسته اي نمايندگان ايراني با نمايندگان کشورهاي عضو گروه 1+5 از ماه سپتامبر (شهريور) آينده آغاز خواهد شد."

"وال استريت ژورنال" با اذعان به ادامه روند برنامه "صلح آميز" هسته اي کشورمان مي افزايد "روحاني چهره اي "معتدل" است. وي اظهار داشته که با تعامل مستقيم با واشنگتن مشکلي ندارد. با اين حال وي نيز همچون ساير مقامات جمهوري اسلامي ايران تاکيد کرده که ايران به برنامه هسته اي خود ادامه خواهد داد. روحاني در سخنراني اخير خود خطاب به خبرنگاران گفت که‌"حقوق هسته اي ايران بايستي برسميت شناخته شوند." 

اين روزنامه آمريکايي در ادامه افزوده است "روحاني همچنين اظهار داشته است که جمهوري اسلامي ايران حاضر به اعمال شفافيت بيشتر در زمينه برنامه هسته اي خود مي باشد. عليرغم ادعاهاي مطرح شده از سوي کشورهاي غربي جمهوري اسلامي ايران همواره بر ماهيت "صلح آميز" برنامه هسته اي اش تاکيد کرده است." 

وال استريت ژورنال در ادامه به لزوم لغو تحريم هاي ضد ايراني وضع شده از سوي کشورهاي غربي عليه کشورمان اشاره مي کند و مي افزايد "برخي مقامات اروپايي و آمريکايي اظهار داشته اند که کاخ سفيد مي بايستي به پيام مثبت روحاني پاسخي صحيح دهند و براي بازگرداندن ايران به پاي ميز مذاکره تحريم هاي وضع شده عليه آن کشور را لغو نمايند. اين دسته از سياستمداران آمريکايي و اروپايي تاکيد مي کنند که مذاکرات ايران با کشورهاي عضو گروه 1+5 مي بايستي ادامه يابد و در مورد مباحثي چون بحران سوريه و راهکارهاي لازم براي رفع آن نيز بحث و تبادل نظر صورت گيرد." 






برچسب ها: وال ، استریت ، ژورنال ، ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار