اردبیل /

نظام سلطه برای رسیدن به اهداف خود به اختلاف های قومی و فرقه ای دامن می زند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت : غرب و نظام سلطه برای دستیابی به اهداف نامبارک و استکباری خود به ایجاد اختلاف های قومی و فرقه ای در کشورهای اسلامی دامن می زند.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی ، در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود : دشمنان به خوبی دانسته اند که از طریق دخالت و حمله مستقیم نظامی به اهداف نامبارکشان که همان سلطه سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی در کشورهای مسلمان و منطقه خاورمیانه است نخواهند رسید.

وی اظهار کرد : استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با دخالت مستقیم نظامی در عراق و افغانستان نه تنها موفق به دستیابی به اهداف خود نشد بلکه سرمایه های عظیم و نیز اعتبارش را از دست داد و به همین خاطر برای موفقیت خود دست به ایجاد ظرفیت های جدید در منطقه خاورمیانه زده است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود : سیاستمداران نظام سلطه با پیش کشیدن این موضوع که دین اسلام مرجعیت علمی ندارد به خیال باطلشان این موضوع را روزنه ای برای نفوذ خود به کشورهای اسلامی و ایجاد درگیری بین طایفه ها و فرقه های مذهبی قرار داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی ادامه داد : در این میان وهابیت به عنوان یک فرقه ضاله و آلت دست استکبار بیشترین نقش را برای این منظور و دامن زدن به اختلاف در میان مسلمانان بازی می کند به گونه ای که اقدام های شنیع و جنایتکارانه وهابیان در سوریه ، این کشور را دچار مشکل های فراوانی نموده و کشتار شیعیان در کشوری مانند عراق که زمینه های زیادی برای اقتدار و تبدیل شدن به یک قدرت منطقه ای دارد این کشور را به صحنه اتفاقات ناگوار برای مسلمانان در روزهای اخیر تبدیل کرده است.

وی هوشیاری حزب اله را در لبنان ستودنی دانست و خاطرنشان کرد : گروهای تکفیری با منفجر کردن بمب و ایجاد جو ترور و ناامنی قصد دارند که پای حزب اله را به این اختلافها و درگیری ها باز نمیاند اما هشیاری حزب الله این توطئه ها را ناموفق کرده است.

امام جمعه اردبیل همچنین حوادث اخیر در مصر را ناشی از همین توطئه استکبار جهانی دانست و گفت : در میادین قاهره ؛ طرفداران مرسی در حالیکه پرچم القاعده در دست دارند حضور یافه اند که این موضوع تاسف آور است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تاکید بر این موضوع که جهان اسلام روزهای سختی را سپری می کند گفت : شاهد اتفاق های بسیار ناگوار در بعضی از کشورهای مسلمان هستیم و و بیدادگری گروههای تکفیری در این کشورها به سرکردگی نظام سلطه غوغا می کند.

خطیب نماز جمعه اردبیل خطاب به نسل نوجوان و جوان هشدار داد که نسبت به تشکیل گروههایی که واژه پان را یدک می کشند حساس و هشیار باشند و از گرفتار شدن در دام چنین گروههایی که کارشان فقط ایجاد اختلاف های قومی و فرقه ای است جلوگیری کنند.

وی همچنین سلطه فرهنگی و نفوذ و تغییر باورهای مسلمانان را راه دیگری دانست که غرب به واسطه آن قصد دارد به اهداف شوم خود در کشورهای مسلمان برسد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود : اکنون شبکه های اجتماعی و صدها کانال تلویزیونی و ماهواره ای در تلاش برای گمراه نمودن مسلمانان هستند.

وی تصریح کرد : در بعضی از این شبکه ها و کانال های تلویزیونی ؛ هنگام افطار نغمه ربنا پخش می شود و بلافاصله پس از آن تصاویر خلاف شئونات اسلامی را به خورد مخاطبان خود می دهند و آنان قصد دارند این موضوع را به جامعه القاء نمایند که دین و عبادت جای خود و خلاف کردن نیز جای خود را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت : باید بدانیم و هشیار باشیم که این موضوع کاری بس خطرناک و گمراه کننده است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی همچنین از رییس جمهور منتخب خواست که با به خرج دادن دقت افرادی شایسته و کارآمد را برای کابینه دولت خود انتخاب کند و گفت : ملت نیز باید از حرکت در خط شایسته سالاری در جامعه حمایت کنند.

وی بیان کرد : ملت ما همواره در برابر توطئه های گوناگون دشمنان این مرز و بوم و بدخواهان دین پیروز بوده اند و این بار نیز با درایت رهبر معظم انقلاب و نیز عزم ملی در این نبرد حساس فرهنگی پیروز خواهند شد./س


برچسب ها: اردبیل ، ایجاد ، اختلاف ، قومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.