اراک/

انتقال 67 میلیون متر مکعب آب به شهر اراک و پالایشگاه شازند

مدیر بهره‌برداری از سد و سامانه انتقال کمال صالح شازند از انتقال 67 میلیون متر مکعب آب از سال 90 تاکنون به شهر اراک و پالایشگاه شازند خبر داد.

آقایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت : به منظور تأمین آب شرب مورد نیاز شهر اراک و همچنین پالایشگاه شازند از فروردین‌ماه سال 1390 تاکنون بیش از 67 میلیون متر مکعب آب از سد کمال صالح منتقل شده است.

وی افزود : در این مدت حدود 55 میلیون متر مکعب از آب انتقال یافته در شهر اراک مورد مصرف قرار گرفته که با توجه به وجود تصفیه‌خانه فاضلاب و همچنین چاه‌های جذبی موجود در شهر، این اقدام علاوه بر کاهش برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی منطقه سبب تغذیه آبخوان دشت مرکزی شده است.

مدیر بهره‌برداری از سد و سامانه انتقال کمال صالح گفت : همچنین در این مدت حدود 12 میلیون متر مکعب آب به منظور عملیات فرآیندی پالایشگاه انتقال یافته که با این اقدام میزان برداشت‌های پالایشگاه از سفره‌های آب زیرزمینی دشت شازند با کاهش همراه بوده است.

آقایی افزود : احداث سد کمال صالح یکی از مطالبات به حق مردم شهر اراک برای استفاده از آب با کیفیت مناسب بود که با تلاش‌ها و زحمات همکاران شرکت آب منطقه‌ای مرکزی شاهد بهبود شاخص‌های کیفی آب شرب مصرفی مردم و همچنین تأمین بخشی از نیاز آبی صنایع هستیم.

به گفته وی؛ سد کمال صالح از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی و با 100 میلیون متر مکعب حجم مفید مخزن، 87 کیلومتر خط لوله انتقال فولادی، 5 مخزن متعادل کننده و ذخیره به ظرفیت کلی 54 هزار متر مکعب، دو باب تصفیه‌خانه و پیش تصفیه‌خانه، سه واحد ایستگاه پمپاژ و همچنین 17 مگاوات برق مصرفی برای ایستگاه‌های پمپاژ تشکیل شده که با بهره‌گیری از تمامی این مؤلفه‌ها، عملیات انتقال آب از سد کمال صالح به شهر اراک و پالایشگاه شازند به صورت مداوم میسر می‌شود./س

برچسب ها: آب ، پالایشگاه ، شازند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.