وزیر و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در ادامه در دیدار با رئیس کمیسیون ملی فرهنگ و هنر فیلیپین گفت: دو کشور می توانند با گسترش روابط فی‌مابین و توسعه صنعت گردشگری واقعیت‌های دو کشور را به افکار عمومی بشناسانند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " رامین مهمانپرست " در این دیدار با اشاره به روابط خوب بین دو کشور ، به تشریح برخی برنامه‌های در نظر گرفته شده برای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین تهران و مانیل اشاره و ابراز امیدواری کرد با استفاده از این فرصت، دو طرف در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش روابط تلاش کنند.

وی افزود: دو کشور می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای از جمله رسانه، فرهنگ و هنر و توسعه صنعت گردشگری، برنامه‌های بسیار متنوع و خوبی را به این مناسبت و در قالب جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف و تبادل هیات‌های متعدد هنری، فرهنگی، رسانه‌ای و موسیقی، برگزاری هفته فیلم و عکس و غیره برگزار و واقعیت‌های دو کشور را به افکار عمومی بشناسانند .

" فیلیپ دی لئون " (Dr. Felipe de Leon) رئیس کمیسیون ملی فرهنگ و هنر فیلیپین نیز در این دیدار ضمن یادآوری خاطرات بسیار خوب خود از سفرش به کشورمان، از تاریخ و تمدن کهن و فرهنگ هنر غنی ایران تمجید کرد و به علاقمندی و آشنایی مردم کشورش به خصوص نخبگان و شخصیت‌های فرهنگی و هنری به فرهنگ و هنر و شعرای ایرانی از جمله انس آنها با اشعار مولانا اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به روابط بسیار خوب دو کشور، آمادگی کشورش را برای همکاری با سازمان‌های ذی‌ربط ایرانی جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های سالگرد روابط دو کشور اعلام کرد و از پیشنهاد تشکیل گروه دوستی جمهوری اسلامی ایران و فیلیپین با حضور نخبگان و شخصیتهای سیاسی، فرهنگی و هنری در دو کشور استقبال کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار