رئيس حوزه علميه حضرت امام خميني(ره) با بيان اينكه هر کس لحظه‌اي تصور کند کسي شده است همان لحظه، لحظه سقوط اوست، گفت: غلامعلي حدادعادل تصور نکرد که کسي شده است و در تنگناي انتخابات از آرمان‌هاي انقلاب دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله قرهي رئيس حوزه علميه حضرت امام خميني(ره) پيش از ظهر امروز در مراسم نکوداشت "غلامعلي حدادعادل با عنوان "مرد تقوا و تدبير" اظهار داشت: اين مجلس در اصل مجلس اخلاق و تجليل از کردار الهي است و تبين جايگاهي براي همه مسئوليني که بخواهند در نظام جمهوري اسلامي مسئوليتي را داشته باشند.

آيت‌الله قرهي با بيان اين که در صورت رعايت اخلاق و کردار مسئولان موفق مي‌شوند، گفت: مسئولاني که در نظام جمهوري ايفاي نقش مي‌کنند بايد تابع اخلاق الهي باشند و از همه کساني که اين برنامه بزرگداشت را ترتيب داده‌اند تشکر مي‌کنم.

وي با اشاره به ماه مبارک رمضان بيان کرد: ماه صيام ماهي است که انسان چشم و گوشش متعلق به خداوند مي‌شود.

رئيس حوزه علميه حضرت امام(ره) در تشريح خصوصيات "غلامعلي حداد عادل" بيان کرد: حداد عادل که انصافا در جريان انتخابات حق نگر و اعمالش نشانگر اخلاق بود؛ اي کاش عنواني که براي ايشان تبيين مي‌شد "مرد اخلاق" بود چرا که اين مرد اخلاق بر اساس مباحث الهي پيش مي‌رود.

وي گفت: اولياي خدا فرموده‌اند مردان متخلق به اخلاق الهي خودنگر نيستند و هر کس لحظه‌اي تصور کند کسي شده است همان لحظه سقوط مي‌کند.

وي در ادامه اظهار داشت: اين مرد بزرگ تصور نکرد که کسي شده است و در تنگناي انتخابات از آرمان‌هاي انقلاب دفاع کرد.

آيت‌الله قرهي عنوان کرد: ممکن است برخي از افراد براي رياست‌طلبي به ديگران هجمه ببرند اما ما شاهد بوديم که ايشان اين کار را نکرد و حتي در جهت وحدت قدم برداشت.

وي در ادامه خصوصيت مردم تقوا و تدبير عنوان کرد: غلامعلي حدادعادل گذشت را انجام داد و آن هنگامي که نياز است از منافع خود براي حفظ وحدت نظام جمهوري اسلامي مي‌گذرد و اين از جمله خصوصيات ايشان است.

وي با بيان اين که دو خصوصيت مردان الهي ادب و اطاعت است، اظهار داشت: انسان دو بال پرواز براي رسيدن به عرش الهي دارد که آن دو بال ادب و اطاعت هستند و حداد عادل ادب را به خرج داد آن جا که حتي به اصولگرايان خدشه وارد مي‌شد، وي با رعايت ادب در جهت حفظ نظام سکوت اختيار کرد.

وي در ادامه بيان کرد: يکي از خصايص انسان اين است که سرباز و نايب امام زمان(عج) شود تا بتواند خود را مورد عنايت اين بزرگوار قرار دهد و کساني که متعلق به ويژگي الهي هستند ادب و اطاعت را رعايت مي‌کنند.

وي در تجليل از حداد عادل کانديداي دور يازدهم انتخابات رياست جمهوري خاطر‌نشان کرد: وي چون خود را نگاه نکرد و خود را مد‌نظر قرار نداد ارتقا پيدا کرد و بالا رفت لذا هر کس لحظه‌اي تصور کند کسي شده است همان لحظه، لحظه سقوط اوست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حوزه ، مراسم ، نکوداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار