رئیس هیئت ورزش‌ پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان از طرح یک ماهه زورخانه گردی در شبهای ماه رمضان خبر داد.



رضا اخروی در گفتگو با خبرنگارگروه استانها باشگاه خبرنگاران  گفت: طرح زورخانه گردی که قدمت 700 ساله دارد در شب های ماه رمضان در 30 زورخانه در اصفهان برگزار می شود.

وی پوریای ولی را بنیانگذار ورزش زورخانه ای دانست و اظهار داشت: در این ماه هر شب ورزشکاران به همراه مرشد خود به یکی از زورخانه های اصفهان رفته و به عنوان مهمان در زورخانه میزبان به انجام حرکات ورزشی می پردازند.

رئیس هیئت ورزش‌ پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان بیان داشت: در این طرح به طور متوسط 50 نفر شرکت داشته و هر شب اصفهان میزبان شهرهای هم جوار خود می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه  ورزشکاران زورخانه ای از شهرهای شوشتر، تهران، شیراز، مشهد، یزد و نائین در طرح زورخانه گردی شرکت می کنند اظهار داشت: طرح شبانه زورخانه گردی با نام خدا شروع، با مدح و منقبت مولا علی (ع) ادامه و با دعا و نیایش پایان می یابد.

رئیس هیئت ورزش‌ پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان افزود: شنا رفتن، نرمش و خم گیری، میل گرفتن، پا زدن، چرخیدن، کباده زدن و سنگ گرفتن جزء ورزش های زورخانه ای بوده و هرکدام با نظم و ترتیب خاصی اجرا می شود.

اخروی گفت: زنگ زدن توسط مرشد زورخانه در شروع، عوض شدن حرکات ورزشکاران و پایان ورزش انجام می شود.

رئیس هیئت ورزش‌ پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان با بیان اینکه اشعار خوانده شده توسط مرشد دارای موضوع است، گفت: پند واندرز، اشعار شاهنامه، اشعار مناسبتی(اعیاد، شهادت و تولد ائمه)، مدح و ستایش از مهم ترین موضوعات این اشعار به شمار می روند./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.