تمبرهايي با تصاوير هوگوچاوز رئيس جمهور فقيد ونزوئلا در اين کشور رونمايي و منتشر شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، ونزوئلا براي گراميداشت ياد رئيس جمهور فقيد اين کشور، مجموعه تمبرهايي را با شمارگان محدود منتشر کرده است که تصاويري را از دوران چهارده ساله حکومت چاوز در ونزوئلا به تصوير مي کشد. ده ها نفر از هواداران چاوز براي تماشا و خريد اين تمبرها به مؤسسه تلگرافيک در کاراکاس رفتند. در اين تمبرها، مراحل پيشرفت چاوز از سرهنگ دومي ارتش به رئيس جمهور بحث انگيز يکي از کشورهاي عضو اوپک به تصوير کشيده شده است. 
مائورو سوارِز، مسئول روابط عمومي مؤسسه تلگرافيک ونزوئلا گفت:  در نهم آوريل سال 2013، تمبرهاي قابل وصولي را چاپ کرديم که به رئيس جمهور چاوز اختصاص دارد. در اين مجموعه جالب براي کلکسيون دارها، جنبه هاي مختلف از زندگي چاوز را گردهم آورده ايم. جنبه هايي مرتبط با وجهه او که نه فقط به زندگي عمومي چاوز،  بلکه به جوانب خصوصي زندگي رئيس جمهور مرتبط است.
هم اکنون، پانصد هزار نسخه تمبر چاوز به همراه اشياء ديگري مانند کارت پستال،کاغذ و پاکت هاي نامه براي گراميداشت ياد او منتشر و بازار عرضه شده است. سوارز گفت تاکنون سفارش هاي زيادي براي اين تمبرها که توانسته اند ديدگاه سياسي چاوز را به تصوير بکشند، وجود داشته است. اين مقام ونزوئلايي افزود:  از ديد تجاري، اين محصول در بين مجموعه هاي تمبر موفق بوده است. البته نه فقط به عنوان يک کالا، بلکه به علت جنبه نمادين آن. اين تمبرها براي ما نشانگر استقلال و شخصيتي است که با ونزوئلا، آمريکاي لاتين و کل دنيا پيوند خورده است.
دولت چاوز، مبالغ کلاني را از محل صادرات نفت براي توسعه برنامه هاي آموزشي و بهداشتي در ونزوئلا هزينه مي کرد و به همين دليل چاوز از حمايت گسترده مردم فقير در کشورش برخوردار بود. وي همچنين آمريکا را کشوري فاسد و جنگ طلب مي دانست و از اين طريق حمايت هاي بسياري را جلب کرده بود. اکنون هواداران چاوز، به سرعت تمبرهايي را که از نظر آنها براي بزرگداشت قهرماني ملي منتشر شده است، خريداري مي کنند. 
رئيس جمهور ونزوئلا اندکي بعد از پيروزي مجدد در انتخابات ماه اکتبر در سال 2012 ناچار شد به علت عود کردن بيماري سرطان خود دوباره به هاوانا بازگردد. چاوز سرانجام در سن پنجاه و هشت سالگي، در يکي از بيمارستان هاي نظامي کاراکاس درگذشت. 








برچسب ها: بین الملل ، ونزوئلا ، چاوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار