جمال شورجه با بيان رسميت نداشتن تشكيل مجمع عمومي در ششم مرداد گفت: دوستان "خانه سينما" زيرحرفهايشان در جلسه تشكيل شده قبلي زدند.

"جمال شورجه" كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: حدود 2 هفته پيش جلسه‌اي با حضور رئيس‌جمهور چند نفر از اعضاي سازمان سينمايي "مسعود جعفري جوزاني"، "ابراهيم مختاري"، "جواد شمقدري"، "عباس بابويهي"، "ضياء هاشمي" و من تشكيل شد و با بعد از صحبت‌هاي بسيار تفاهم‌نامه‌اي مبني بر بازگشايي هر چه سريع‌تر خانه سينما امضاء شد اما بعد از گذشت چند روز دوستان خانه سينما اعلام كردند كه چنين تفاهم‌نامه‌اي را قبول ندارند در حاليكه در همان جلسه اين تفهام نامه را پذيرفته بودند.

 
وي افزود: در اين جلسه قرار شد صنوفي كه قانوني نشدند در عرض 72 ساعت قانوني شوند اما هيچ‌كدام از اين صنوف براي ثبت مراحل قانوني خود تيامدند.
وي بيان كرد: در حال حاضر مجمع تشكيل شده با  10 صنف قانوني و انتخاب هيات مديره جديد و نايب رئيس به طور رسمي فعاليت خود را آغاز كرده است البته به معناي اين نيست كه صنوفي كه قانوني نشده‌اند از مزاياي خانه سينما محروم شوند بلكه بعد از ثبت قانوني خود مي‌توانند از اين مزايا بهره‌مند شوند.
"شورجه" ادامه داد: مجمع تشكيل شده از سوي وزارت ارشاد و سازمان سينمايي و با 10 صنف قانوني رسميت دارد اين در حالي است كه حتي با 5 صنف هم قادر به تشكيل مجمع بوديم .
اين كارگردان ادامه داد: مجمع تشكيل شده است و ديگر در روز 6 مرداد برگزار نمي‌شود و ناظران هم براي نظارت بر چنين مجمعي ديگر نمي‌روند زيرا نمي‌شود دو بار مجمع تشكيل داد.
وي خاطرنشان كرد : البته در صورت تشخصي مجمع عمومي و تقاضاي صنوف مي‌توان مجمع عمومي فوق‌العاده تشكيل داد و هيئت مديره و اعضاي خانه سينما جديد عوض شوند./ص

برچسب ها: شورجه ، سازمان ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار