رودهن/

فصل تابستان با افزایش تصادفات راهی همراه است

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه گفت: در تابستان امسال تصادفات رانندگی افزایش یافته و افراد بایستی مراقب خویش و هشدارهای پلیس باشند.

علیرضا واحدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: بخش قابل توجهی از حوادث فصل تابستان به تصادفات رانندگی به ویژه در جاده‏ های بین‏شهری مربوط می‏شود که سه عامل انسانی، راه و خودرو در اینگونه حوادث نقش دارند.

وی ادامه داد: عواملی همچون حالت و نگرش راننده، میزان مهارت‏ های فردی در نشان دادن عکس ‏العمل‏ های مناسب و میزان پذیرش خطر و درک شرایط آن از مهم ‏ترین فاکتور های انسانی در زمینه کاهش یا افزایش تصادفات رانندگی است.

واحدی افزود: مواردی همچون سرعت و سبقت غیرمجاز، نقش کمربند ایمنی، توجه نکردن به علائم راهنمایی و رانندگی و نداشتن توجه کافی به جلو، از مهم‏ ترین تخلفات حادثه‏ ساز در جاده‏ ها هستند که به عملکرد راننده بستگی دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: در این میان، تخلفات سرعت غیر مجاز و غیر مطمئن بیشترین نقش را در تصادفات رانندگی دارد.

وی ادامه داد: تحقیقات متعدد نشان داده که سرعت غیر مجاز احتمال تصادف و شدت و سختی جراحات را افزایش می ‏دهد.

واحدی افزود: مواردی همچون خواب ‏آلودگی و مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر که منجر به کاهش هوشیاری راننده می ‏شود، سلامت و امنیت خانواده‏ ها را با خطر بسیار جدی مواجه می‏ سازد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه افزود: کپسول اطفای حریق و جعبه کمک ‏های اولیه از دیگر وسایلی هستند که همراه داشتن آنها در طول سفر به هموطنان توصیه می ‏شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.