روزنامه "وال استريت ژورنال" در گزارش افشاگرانه روز جمعه خود از ديدار مداوم فرماندهان ارتش مصر با رهبران احزاب اپوزيسيون مخالف دولت "محمد مرسي" رييس جمهور مخلوع مصر پيش از سرنگوني وي در تاريخ 3 ژوئيه (12 تير) خبر داد. .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  جروزالم پست، اين روزنامه نوشت: در نشستي که فرماندهان ارتش با چهره هاي اصلي رهبري مخالفان در باشگاه افسران نيروي دريايي داشتند فرماندهان ارتش اعلام کردند اگر مخالفان بتوانند مردم زيادي را در کوچه و خيابان گردهم آورند آنان محمد مرسي را با قدرت کنار خواهند زد.

در اين خبر آمده است در نشست هايي که ميان فرماندهان ارتش و چهره هاي مطرح مخالف اخوان المسلمين برگزار شد نقش بقاياي رژيم حسني مبارک نيز مشهود بوده است و در واقع رهبران مخالف در مخالفت با جريان هاي اسلامي با بقاياي رژيم سابق هم دست بوده اند زيرا هر دو طرف، اسلام گراها را تهديدي عليه خود مي پندارند.

در اين نوشته آغاز برنامه ريزي براي کودتا ماه نوامبر و از زماني دانسته شد که محمد مرسي با صدور بيانيه قانون اساسي اختيارات ويژه اي را براي خود قائل شده بود در واقع مرسي با اين اقدام بقاياي رژيم سابق را با مخالفان خود هماهنگ کرده بود.

وال استريت ژورنال ادامه داد: قبل از سي ژوئن فرماندهان ارتش در باشگاه افسران نيروي دريايي بارها با چهره هاي مخالف چون محمد البرادعي، عمرو موسي  و حمدين صباحي ديدار کردند تا درباره بندهاي مختلف طرح در دست اجرا توافق کنند. براي اجراي اين طرح بقاياي رژيم سابق نيز با استفاده از اراذل و اوباشي که در اختيار دارند کمک زيادي به مخالفان کرده اند.

اين روزنامه آمريکايي سرنگوني مرسي را تهديدي براي روند دموکراسي در مصر خواند و نوشت:  اين تهديد وقتي بيشتر مي شود که بدانيم بقاياي رژيم سابق نيز در حال بازگشت به صحنه هستند و ارتش در مرحله انتقالي از آنان کمک خواسته است.


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  

برچسب ها: ارتش ، مصر ، مخالفان ، مرسی ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار