در حالی که دولت موقت مصر در تلاش برای مذاکره و رایزنی ها برای معرفی اعضای کابینه است نا آرامی و درگیری میان مخالفان و هواداران مرسی همچنان ادامه دارد.


جبهه نجات ملي مصر اصلي ترين جريان اپوزيسيون ‌آن کشور امروز اعلام کرد که سه نماينده خود براي مذاکره با رييس دولت موقت مصر را برگزيده است.

يکي از رهبران سابق اخوان المسلمين و دبير کل وحدت اسلامي مصر از اخوان المسلمين خواست براي آشتي ملي تلاش کنند و رهبر خود را تغيير دهند و شخصيت جوانتري براي اين جنبش برگزينند.

نهاد رياست جمهوري مصر امروز در بيانيه اي محمد البرادعي را معاون رئيس جمهور موقت اين كشور در روابط بين المللي خوانده وعنوان معاون امور روابط خارجي براي وي را اشتباه برشمردند.

*** آغاز بازجويي از رئيس جمهور مخلوع مصر تكذيب شد
يك منبع آگاه در دادستاني كل مصر آغاز رسيدگي به اتهامات محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع اين كشور را تكذيب كرد.

روزنامه الرأي [العام] کويت در گزارشي نوشت ارتش مصر براي پاکسازي شبه جزيره سينا آماده مي شود.

روزنامه فرانسوي زبان "پست دوويل" چاپ کانادا در گزارش افشاگرانه جديد خود از توافق پشت پرده برخي از رهبران جمعيت اخوان المسلمين با مقامات دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا در مورد جدا شدن بخشي از "صحراي سينا" از مصر اشاره کرده است.

عمرو موسي رئيس حزب المؤتمر مصر ودبير كل پيشين اتحاديه عرب از كمك هاي مالي كشورهاي عربي به كشورش استقبال كرد.

وزير پيشين تجارت داخلي مصر روز يکشنبه اعلام کرد پيشنهاد بازگشت به کابينه دولت موقت اين کشور را به دلايل شخصي رد کرده است.
در تونس شماري از مردم عليه کودتاي نظامي در مصر و در حمايت از محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع اين کشور تظاهرات کردند.

مخالفان "محمد مرسي" رئيس جمهور مخلوع مصر همچون حاميان وي روز گذشته در قاهره دست به راهپيمايي زدند.

يک مسئول بلند پايه فلسطيني روز يکشنبه اعلام کرد محمود عباس و رئيس جمهور موقت مصر در چند روز آينده در قاهره ديدار مي کنند.

منابع خبري از انتخاب سفير سابق مصر در امريكا به عنوان وزير امورخارجه دولت مصر نام بردند.

عصام العريان نائب رئيس حزب آزادي وعدالت آخرين سخنان محمد مرسي رئيس جمهور مصر را منتشر كرد.

همزمان با ادامه تظاهرات موافقان و مخالفان عزل محمد مرسي رئيس جمهور مصر ، اخبار ضد و نقيضي از اوضاع امنيتي شبه جزيره سينا مخابره مي شود .

افراد مسلح ناشناس به يک مقر پليس در شمال شهر اسوان مصر حمله کردند .

رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه نسبت به تكرار سناريوي مصر در اين كشور هشدار داد.

نمايندگان سابق شوراي مشورتي مصر خواستار بازگشت محمد مرسي به قدرت شدند.

عضو رهبري جماعت اخوان المسلمين مصر غرب را به بي توجهي به دموکراسي در منطقه متهم کرد.


در پي افزايش ناآرامي و درگيري در مصر پس از سقوط دولت "محمد مرسي" رييس جمهور مخلوع مصر مقامات فرودگاه بين المللي قاهره امروز اعلام کردند که چمدان هاي عده اي مسافران با تاخير براي آنان ارسال خواهد شد.


"محمد ابوالقعر" رهبر حزب دموکراتيک اجتماعي مصر روز گذشته اظهار داشت که آزادي "محمد مرسي" رييس مخلوع و بازداشت شده مصر از سوي ارتش آن کشور مي تواند موجب حل منازعه کنوني بوجود آمده در مصر شود.


جبهه نجات ملي در مصر به تجمع گسترده مردمي در روزهاي فردا دوشنبه و جمعه آينده در ميدان التحرير قاهره و در مقابل کاخ رياست جمهوري دعوت کرد.

در جريان ديدار ابوالفتوح با "احمد الطيب" شيخ الازهر دو طرف در مورد امکان "آشتي ملي" ميان طرفين سياسي مختلف در مصر و پايان دادن به بحران ايجاد شده در آن کشور در اثر برکناري دولت مرسي از قدرت با يکديگر به بحث و تبادل نظر پرداخته اند.

محمد البلتاجي از رهبران حزب آزادي وعدالت مصر از موافقت مشروط اين حزب با برگزاري انتخابات رياست جمهوري زودهنگام خبرداد.

جنبش جوانان ششم آوريل مصر با سفر هياتي از اين جنبش به آمريکا براي تشريح حقايق رويدادهايي که در کشورش رخ داده است مخالفت کرد.

يك مقام قضايي مصري اعلام كرد دادستاني اين كل مصر تاكنون تحقيقات خود را از محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع آغاز نكرده است.


روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارونوت" روز گذشته به نقل از خبرگزاري فلسطيني "معا" اظهار داشت که دستگاه اطلاعاتي مصر فعاليت هاي اعضاي جنبش "حماس" در نوار غزه، مرز رفح و خان يونس را با استفاده از "پهپاد" رصد مي کند و فعاليت هاي آنان را مورد جاسوسي قرار داده است.

روزنامه "وال استريت ژورنال" در گزارش افشاگرانه روز جمعه خود از ديدار مداوم فرماندهان ارتش مصر با رهبران احزاب اپوزيسيون مخالف دولت "محمد مرسي" رييس جمهور مخلوع مصر پيش از سرنگوني وي در تاريخ 3 ژوئيه (12 تير) خبر داد.

هواداران "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مصر قصد دارند امروز مقابل مقر گارد ریاست جمهوری تظاهرات گسترده ای برگزار کنند.
حاميان رئيس جمهور مخلوع مصر در يکي از ميادين شهر قاهره نماز جماعت برپا کردند.

دادستانی مصر یک شهروند سوری عضو ارتش آزاد را پس از متهم کردن او به پوشیدن لباس نظامی در منطقه الدقی استان الجزیره، با دریافت پنج هزار لیره مصر به عنوان وثیقه آزاد کرد.


منابع دولت موقت اعلام کردند نخست وزير مصر از يک سياستمدار ليبرال مسيحي براي وزارت سرمايه گذاري دعوت خواهد کرد.


"عمرو موسی" نامزد سابق ریاست جمهوری مصر و رئیس حزب کنگره، شنبه قاهره را به منظور سفری سه روزه به کویت ترک کرد.


سفارت آمريکا در قاهره گزارش رسانه‌ها را درباره آماده بودن کشتي‌هاي آمريکايي براي اشغال مصر تکذيب کرد.











 


















اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار