تهیه کننده برنامه تاریخ معاصر تصریح کرد: جنگهای ایران و روس را بعنوان یکی از مهمترین تحولات تاریخ ایران در نظر گرفته ایم و از آن زمان به بعد را جزء دوره تاریخ معاصر کشورمان قرار داده ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو گفت وگو، برنامه پشت صحنه رادیو گفت وگو به تحلیل محتوای برنامه تاریخ معاصر که روزهای های زوج ساعت 23:30 از این شبکه رادیویی پخش می شود اختصاص یافت.
در ابتدای این برنامه رادیویی، علی طهرابند، تهیه کننده و سردبیر برنامه تاریخ معاصر با اشاره به اینکه از سال 76 تا کنون در حوزه تاریخ برنامه سازی می کرده است، گفت: برنامه تاریخ معاصرمستند بوده و بر اساس اسناد وشواهدی است که صحت آنها مبرز است. رویکرد ما متکی بر منابعی است که در همان برهه تاریخی مطرح بوده است.
تهیه کننده تاریخ معاصر تصریح کرد: سعی می کنیم در قالب موضوعات مختلف مسائل تاریخی را در چیدمانی قرار دهیم که با حضور کارشناسان برنامه مورد ارزیابی قرار گیرد. در این برنامه سعی شده است که از اساتید حوزه تاریخ استفاده شود که صاحب سبک بوده و دارای مقالات ارزشمندی هستند.
طهرابند گفت: این برنامه گرچه لایق نمره 20 است اما بالاخره برخی موارد در برنامه بروز می یابد که ممکن است ایجاد ضعف کند؛ لذا من به این برنامه در مقایسه با سایر برنامه های تاریخی در رادیو نمره 18 می دهم. تهیه کننده تاریخ معاصر تصریح کرد: تعریف ما از تاریخ معاصر این است که هر دوره تاریخی برای مردم زمان خودش تاریخ معاصر است اما جنگهای ایران و روس را بعنوان یکی از مهمترین تحولات تاریخ ایران در نظر گرفته ایم و از آن زمان به بعد را جزء دوره تاریخ معاصر کشورمان قرار داده ایم.
دکتر دبیری مهر، منتقد و کارشناس رسانه در ادامه این برنامه رادیویی با اشاره به اینکه موضوع تاریخ در تمامی رسانه های دنیا موضوع مهمی است، گفت: ضرورت دارد که از جوانب مختلفی به این موضوع توجه شود. البته در تلویزیون این موضوع به جهت تصویر، جذابیت بیشتری دارد و در رادیو کار مشکلتر می شود چون تنها ابزار ما صداست.
این کارشناس رسانه گفت: ما در رسانه ملی تاریخ معاصر را آنطور که باید و قدر آن بوده مورد توجه قرار نداده ایم و آنجا هم که توجه شده قالبهای خوبی نداشته ایم. عمدتا برنامه های تاریخی ما روایت نگاری بوده است. یعنی کسی که اطلاعات خوبی در رابطه با تاریخ داشته است، بعنوان مورخ به رادیو می آید و با مردم حرف می زند. این حداقل یک برنامه تاریخی است و بعد از مدتی دافعه ایجاد می کند .  در ادامه این برنامه رادیویی مجید میرزایی، مدیر روابط عمومی رادیو گفت وگو به معرفی برنامه های شاخص این شبکه رادیویی و نیز نظرات مردمی در این باره پرداخت.
وی با اشاره به اینکه رادیو گفت وگو یک شبکه تخصصی است، گفت: برنامه مناظره در سه موضوع مناظره اقتصادی، مناظره فرهنگی و مناظره سیاسی تقدیم شنوندگان می شود، برنامه ملاقات که ویژه گفت وگو با چهره های شاخص فرهنگی است، برنامه یک پذیرایی ساده که به معرفی زندگی خصوصی و حواشی زندگی نخبگان می پردازد، از اهم برنامه های شاخص رادیو گفت وگو می باشند.
میرزایی گفت: نظرات مردم نیز حاکی از این است که خواهان سراسری شدن رادیو گفت وگو هستند تا در اقصی نقاط کشور شنونده این برنامه رادیویی باشند . یکی از شنوندگان نیز خواهان قرار گرفتن پخش زنده این برنامه ها روی سایت شبکه شده است و نیز شنونده دیگری خواهان پخش یک موسیقی خاص شده بود که در خلال برنامه ها از رادیو گفت و گو پخش شده و مورد علاقه این شنونده قرار گرفته بود./ي2
برچسب ها: تاریخ ، معاصر ، رادیو ، گفتگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار