طبق آمار ITU سازمان بین المللی ارتباطات، ایران از نظر ضریب نفوذ اینترنت باند وسیع نسبت به استاندارد سطح زندگی و تولید ناخالص سرانه خود 5 باربر عقب است.

افشین کلاهی، رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان با اشاره به اینکه بسیاری از معضلات موجود در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را پهنای باند وسیع حل می کند به خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران گفت: طبق آمار ITU ضریب نفوذ اینترنت باند وسیع باید 15 درصد باشد که هم اکنون در کشور ما 3 درصد بوده و بسیاری از مشکلات حوزه ICT ناشی از همین پهنای باند کم است.

وی با اشاره به آمار ضریب نفوذ تلفن همراه در سال 2011 اظهار داشت: آمار ITU ضریب نفوذ تلفن همراه را در ایران 75 درصد نشان می دهد که پائین ترین در منطقه بوده و این در حالی است که مصر و ترکیه به ترتیب 101 و 89 درصد هستند.

رئیس مجتمع تشکل های دانش بنیان سرعت دسترسی به اینترنت را در ایران نامناسب عنوان کرد و اذعان داشت: 128K سرعت رسمی در کشور است در حالی که کشورهایی مانند کره 33 مگابیت، انگلیس 17 مگابیت، عربستان 6/5 مگابیت و ترکیه 9/6 مگابیت را در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که سایر کشورها حتی مالزی 4 مگابیت سرعت را در اختیار کاربر خود قرار می دهد كه ایران سرعت 2 مگابیت را برای ارتباط های بین دستگاهی از طریق شبکه اینترنت هدف گذاری کرده است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.