سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران، شرايط ارائه خدمات ميزباني وب و ثبت دامنه را به منظور اجراي طرح ساماندهي اين حوزه اعلام کرد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران، رئيس کميسيون فضاي مجازي اين سازمان با اعلام خبر فوق گفت:« اين شرايط که در 17بند تشريح شده، حداقل‌های کیفی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب و ثبت دامین است.»

مهرداد سيجاني افزود:« طي اين مدت فعالان و شرکت‌هاي مختلف با مراجعه به سازمان، برای احراز شرایط حداقل کیفی فعالیت خود مراجعه کرده و برخي نيز به عضويت سازمان نصر تهران درآمده‌اند.»

 

پيمان نورايي مسئول کارگروه زيرساخت کميسيون فضاي مجازي، که پيش از اين از اجراي طرح "ارائه نشان اعتماد" به شرکت‌هاي حوزه خدمات ميزباني وب خبر داده بود، با اشاره به 17 شرط ياد شده، براي ساماندهي فعاليت در اين حوزه گفت:« اين 17بند، حداقل شرايط  براي دريافت نشان اعتماد درحوزه ارائه خدمات ميزباني وب و ثبت دامنه است و شرکت‌ها با رعايت اين شروط، مي‌توانند تنها يک ستاره از طرح نشان اعتماد را دريافت کنند.»

نورايي ادامه داد:« با اجرايي شدن طرح نشان اعتماد، قطعا شرکت‌ها براي دريافت مراتب بالاتر( ستاره)، نيازمند رعايت شروط تکميلي خواهند بود.»

حداقل‌های کیفی ارائه خدمات میزبانی وب و ثبت دامین که از سوي کميسيون فضاي مجازي سازمان نصر استان تهران منتشر شده، به شرح زير است:

.شرکت ارائه‌دهنده خدمات باید ثبت شده باشد.

.شرکت عضو شاخه حقوقی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان مربوطه باشد.

. شرکت دارای رتبه‌بندی معتبر از شورای عالی انفورماتیک کشور باید یا دارای لیست بیمه و کد اقتصادی باشد.

. شرکت در سامانه مالیات بر ارزش افزوده ثبت‌نام کرده و گواهی مربوطه را ارائه دهد.

. ساعات اداری شرکت در وب‌سایت رسمی آن شرکت مشخص و مجموع این ساعات از 40 ساعت در هفته بیشتر باشد.

. نام ثبتی شرکت در وب‌سایت به همراه ایمیل و نشانی و تلفن ثابت (نه همراه) درج شده باشد.

. شرکت باید شرایط سرویس خدمات میزبانی وب مصوب سازمان نظام صنفی را در وب‌سایت خود قرار داده و طبق آن اقدام به سرویس‌دهی کند.

.مشخصات پلن‌های میزبانی وب و تعرفه‌های خدمات به صورت بروز روی وب‌سایت مشخص شده باشد.

.امکان پاسخ‌گویی به صورت حضوری در محل شرکت در ساعات اداری وجود داشته باشد.

.کارشناس فروش تمام وقت جهت رسیدگی به درخواست‌ها و پاسخ‌دهی به صورت تلفنی و حضوری وجود داشته باشد.

. شرکت دارای پورتال کاربران با قابلیت ورود مشترکان به آن جهت مشاهده و انجام اموری مانند تمدید سرویس‌ها را داشته باشد.

. نحوه به‌کار گیری و وجود اطلاعات (شامل فایل‌ها، ایمیل‌ها‌ و دیتابیس‌ها) و برنامه زمان‌بندی آنها مشخص بوده و توسط کاربران قابل مشاهده باشد.

.شرکت دارای پورتال پشتیبانی و سیستم تیکت جهت پاسخ‌گویی باشد.

.شرکت دارای بخش رسیدگی به شکایات در پورتال پشتیبانی بوده یا دارای ایمیل اختصاصی جهت رسیدگی به شکایات باشد.

.شرکت باید ظرف مدت حداکثر 24 ساعت پاسخ اولیه درخواست‌های کتبی (مبتنی بر ایمیل با تیکت) مربوط به پشتیبانی فنی را ارسال کند. منظور از پاسخ اولیه، پاسخی است که توسط نیروی پشتیبانی سطح 1 شرکت ارسال شده و به معنی ارجاع آن به سطوح بالاتر پشتیبانی یا شروع عملیات لازم مربوط به درخواست است.

.جهت بررسی این امر یک ایمیل حاوی یک لینک به صورت اتفاقی به ایمیل پشتیبانی متقاضی ارسال می‌شود و زمان بین ارسال ایمیل تا کلیک روی لینک به عنوان زمان پاسخ اولیه در نظر گرفته می‌شود.

.کارشناس پشتیبانی تمام وقت مستقر در محل شرکت حضور داشته و برقراری ارتباط تلفنی با کارشناس پشتیبانی در تمام ساعات اداری مقدور باشد.

برچسب ها: رایانه ای ، دامنه ، وب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.