یک کارشناس تغذیه در کردستان توصیه کرد برای رفع تشنگی و مشکلات ناشی از آن برای تامین آب لازم، روزه داران از حدود یک ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از سحر، دست کم شش تا هشت لیوان آب بنوشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، ناظمی با بیان اینکه بدن هر فرد روزانه به حدود 8 الی 10 لیوان آب نیازمند است، گفت: لازم است روزه داران آب مورد نیاز بدن را در وعده‌های مجاز خود یعنی فاصله زمانی بین افطار تا سحر بگنجانند. 
وی با اشاره به اینکه نوشیدن آب زیاد در هنگام سحر تأثیری در پیشگیری از تشنگی ندارد، افزود: در صورت نوشیدن آب بیش از حد نیاز، بدن آب اضافی را دفع می‌کند، لذا باید آب مورد نیاز بدن در فاصله میان افطار تا سحر به تدریج و از طریق مصرف آب و میوه‌های آب‌دار تأمین شود.
این کارشناس تغذیه همچنین با اشاره به اینکه برخی از مایعات به دلیل دارا بودن سطح بالای کافئین و شکر باعث از دست رفتن آب بدن می شود، گفت: روزه داران باید سعی کنند از نوشیدن چایی، قهوه، کاکائو و موادی که باعث دفع بیشتر آب، از بدن می‌شوند، همچنین مصرف نوشابه‌های گازدار خودداری کنند و بجای آن میوه‌های آبکی، آب‌میوه‌ها و سبزیجات را جایگزین کنند.
ناظمی در پایان افزود: روزه داران نباید این نکته را فرامواش کنند که خوردن خرما در هر دو وعده افطار و سحر لازم و ضروری است./س
برچسب ها: افطار ، تشنگی ، سبزیجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.