رئيس‌جمهور با بيان اينکه همه اهداف متعالي زندگي انسان در سايه سلامت محقق مي‌شود و اگر سلامت نباشد، تعالي نيز محقق نخواهد شد، گفت: مرز بهشت و جهنم آن است که انساني تلاش مي‌کند به زندگي انسان ديگر معنا بخشيده و زندگي انسان‌ها را ارتقاء دهد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز (يکشنبه) در مراسم رونمايي از سه طرح کلان ملي فناوري و نوآوري در حوزه توليد دارو و تجهيزات پزشکي در پارک علمي و فناوري پرديس با بيان اينکه انسان بايد از بهترين، زيباترين و متعالي‌ترين زندگي برخوردار باشد، گفت: برخورداري از زندگي متعالي شايسته انسان است و انسان شايستگي بهره‌مندي از والاترين زندگي را دارد.
 
رئيس‌جمهور يکي از پايه‌هاي رسيدن به سعادت و زندگي زيبا را استفاده کامل از دانش در زندگي و زندگي عالمانه در همه ابعاد دانست و افزود: اگر علم به معناي حقيقي آن وارد زندگي انسان شود، آنگاه انسان مي‌تواند بگويد که سعادتمند است و منظور از خلقت او محقق شده است.
 
احمدي‌نژاد يکي از ابعادي را که وجود و بهره‌مندي از دانش در آن ضروري است، سلامت عنوان کرد و اظهار داشت: همه اهداف متعالي زندگي انسان در سايه سلامت محقق مي‌شود و اگر سلامت نباشد، تعالي نيز محقق نخواهد شد و دستيابي به همه زيبايي‌هاي زندگي متوقف بر تحقق سلامت است.
 
رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه سلامت پايه زندگي سعادتمند است، تصريح کرد: دستورات پيامبر(ص) براي صيانت از سلامت بيشمار بوده و اين بخش از سفارشات پيامبران به همان اندازه دستورات ايشان براي اعتلاي روحي و معنوي غني است تا انسان‌ها ضمن تأمين سلامت جسمي، لذت و طعم انسان بودن را چشيده و بتوانند با اتکاء به سلامت جسمي به خود و تعالي خود بينديشند.
 
وي با بيان اينکه بيماري‌ها، نقايص و ضعف‌ها حاصل عملکرد انسان است، خاطرنشان کرد: خداوند، ضعف‌، نقص و بيماري را براي هيچ يک از انسان‌ها نخواسته و همه هفت ميليارد انسان روي زمين را برخوردار از سلامت، عزت و قدرت مي‌خواهد، اما انسان‌ها به سبب عملکرد خودشان دچار ضعف و نقص مي‌شوند.
 
رئيس‌جمهور کنترل عوامل بيماري‌زا و درمان را دو راهکار تأمين سلامت جسمي انسان‌ها برشمرد و گفت: کنترل عوامل بيماري‌زا و درمان بيماري‌ها نيازمند دانش است، آن هم نه دانشي که در قفسه‌هاي کتابخانه‌ها بماند، بلکه دانشي که تبديل به برنامه عمل شده و با استفاده از آن دارو و تجهيزات توليد شود تا با کنترل عوامل بيماري‌زا مانع از ايجاد بيماري شود و در مرحله بعد چنانچه بيماري بوجود آمد، آن را درمان کند.
 
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به اينکه در ايران اجزاي گوناگون مجموعه دانش تأمين سلامت جسمي در بخش‌هاي مختلف از گذشته وجود داشته است، اظهار داشت: مشکل آنجا بود که بين اين بخش‌هاي مختلف ارتباط مناسبي برقرار نبود و اين بخش‌ها با يکديگر هم‌افزايي نمي‌کردند و به تعبير ديگر از همه توان ملي در تامين سلامت استفاده نمي‌‌شد.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينکه برقراري ارتباط بين دانشگاه و صنعت همواره جزء دغدغه‌هاي من بوده است، تصريح کرد: تشکيل معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با هدف برقراري اين ارتباط انجام شد، تا زحمات جداگانه‌اي که در بخش‌هاي مختلف علمي و صنعتي صورت مي گيرد به اين واسطه به هم مرتبط شده و محصول خود را در خدمت سلامت و رفاه جامعه قرار دهند.
 
وي با اشاره به اينکه اين خط و حلقه ارتباطي تقريباً به راه افتاده است، تصريح کرد: البته در حال حاضر توليدات و فعاليت‌هاي علمي در کشورمان از گستردگي زيادي برخوردار است و تلاش‌هاي اين معاونت همه اين فعاليت‌ها را پوشش نمي‌دهد، اما نتايج تلاش هاي انجام شده طي سال‌هايي که از تاسيس اين معاونت مي‌گذرد، قابل قبول و مطلوب بوده است.
 
احمدي‌نژاد با اشاره به رونمايي از واکسن آنفولانزاي فصلي و افتتاح خط توليد آن در مراسم امروز خاطرنشان کرد: خط توليد فعلي واکسن آنفولانزاي فصلي دو نقص دارد، اول تخم‌مرغ‌هايي که به عنوان بستر کشت ويروس مورد استفاده در واکسن‌ها مورد نياز است و دوم ويروس اصلي مورد استفاده در توليد واکسن هنوز در کشور توليد نمي‌شود، در حالي که زماني که قرار است اين واکسن در مقياس ميليوني مورد استفاده قرار گيرد، بايد همه روند توليد آن از صفر تا 100 مراحل توليد با اطمينان کامل و در داخل کشور صورت گيرد.
 
رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه بايد سريع‌تر همه بخش‌هاي توليد اين دارو در کشور راه‌اندازي شود، گفت: امروز از چند داروي مهم ديگر توليد شده در کشور نيز رونمايي شد که از جمله آنها داروهاي ضدسرطان است که برخي از آنها با قيمت‌هاي گزاف و در ازاي هر گرم يک ميليارد تومان وارد کشور مي‌شود و لازم است هر چه سريع‌تر همه داروهاي از اين نوع مثل داروهايي که رونمايي شد در داخل کشور به قيمت ارزان‌تر و با کيفيت‌تر توليد شود.
 
احمدي‌نژاد ادامه داد: فعاليت در اين زمينه‌ها خدمت بسيار عظيمي است، چرا که خدا مي‌گويد اگر کسي يک انسان را نجات دهد، گويا همه عالم هستي را نجات داده است.
 
رئيس‌جمهور همچنين با اشاره به رونمايي از 12 ماده اوليه توليدات دارويي در مراسم امروز و نيز رونمايي از چند مورد تجهيزات پيشرفته پزشکي اظهار داشت: ليزر از آن دسته امکاناتي است که در همه زمينه‌هاي زندگي انسان کاربرد دارد و خوشبختانه امروز استفاده از آن در عرصه پزشکي به خوبي گسترش يافته است و متخصصان کشورمان نيز در عرصه ساخت تجهيزات استفاده از ليزر در پزشکي پيشرفت خوبي داشته اند که نمونه هايي از اين پيشرفت ها امروز رونمايي شد.
 
احمدي‌نژاد همچنين با اشاره به رونمايي مانيتورهاي نشاندهنده علائم حياتي در مراسم امروز اضافه کرد: مانيتورهاي رونمايي شده که شبيه آن در جهان نيز توليد شده است، نمونه هايي کوچک و قابل حمل بوده که به پزشک اين امکان را مي‌دهد تا علائم حياتي بيمار را در هر نقطه خارج از بيمارستان با ارتباطات ماهواره‌اي از دستگاهي که همراه بيماران است، دريافت کند و اين مسأله باعث مي‌شود، علاوه بر خلوت‌تر شدن بيمارستان‌ها و حذف ضرورت بستري شدن بيماران در بخش‌هاي مراقبت‌هاي ويژه، هزينه‌هاي درمان نيز به شدت کاهش يابد.
 
وي با تشکر از همه دست‌اندرکاران، دانشمندان، فناوران، سرمايه‌گذاران، مديران و کارکنان شرکت‌هاي دانش‌بنيان، خاطر نشان کرد: چند سال پيش محلي که امروز به يک مجتمع بزرگ علمي و فناوري تبديل شده، بيابان بود و امروز به همت کساني که عشق خدمت به انسان‌ها دارند، به چنين مرکز ارزشمندي تبديل شده است.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينکه مرز بهشت و جهنم و مرز انسان بودن و سقوط از انسانيت بسيار ظريف و باريک است، گفت: مرز بهشت و جهنم آن است که انساني تلاش مي‌کند به زندگي انسان ديگر معنا بخشيده و زندگي انسان‌ها را ارتقاء دهد و خدا را شاکرم که امروز ملت ايران پرچمدار و معرف اين نوع از زندگي به بشريت است؛ يک زندگي که خود زيباست و براي زيباتر کردن زندگي ديگران تلاش مي‌کند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار