پسر تبهکار که با دزدیدن موتورسیکلت دزدان حرفه ای تهران، موبایل قاپی می کرد در جریان آخرین سرقت خود تصادف کرد و همراه همدستش دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، نهم خرداد امسال مأموران کلانتري 112 ابوسعيد حين گشت زني در خیابان کمالی ـ جنب بیمارستان لقمان متوجه شدند که 2 نفر سارق با موتور سيکلت طرح هوندا 125 مشکی اقدام به سرقت تلفن همراه از راننده زنِ یک دستگاه خودرو سواری سمند کرده و در هنگام متواري شدن ، با خودروهای عبوری تصادف و هر دو نفر از ناحیه پا دچار شکستگی شده اند .

همزمان با انتقال سارقان به بیمارستان ، مأموران در بررسی سوابق موتورسیکلت به دست آمده از سارقان نیز متوجه شدند که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت بوده و از داخل پارکینگ یک مجتمع مسکونی در منطقه منیریه به سرقت رفته است .

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور قاضی ذکی پور ، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

پس از گذشت نزدیک به بیست روز و پایان اقدامات درمانی ، هر دو متهم به پایگاه هشتم پلیس آگاهی منتقل و در اختیار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفتند . یکی از متهمان که خود را هویت سیامک و دیگری خود را به نام معرفی کرده بود که در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان متوجه شدند که سیامک یکی از مجرمان سابقه دار و با هویت واقعی سیاوش 24 ساله است  که پیشتر و در سال های 86 ، 87 و 88 به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت ، موادمخدر و اخلال در نظم عمومی دستگیر و روانه زندان شده است .

در شرایطی که سیاوش مدعی بود که تنها در یک فقره سرقت حضور داشته ، سعید 25 ساله در همان تحقیقات اولیه به دهها فقره سرقت در مناطق جنوب و مرکز شهر تهران اعتراف کرد . سعید در خصوص نحوه سرقت موتورسیکلت نیز به کارآگاهان گفت :  مدتی در مغازه موتورسازی کار می کردم تا اینکه در داخل قهوه خانه ای در محدوده میدان راه آهن با سیاوش آشنا شدم .

یک روز قبل از دستگیری و به همراه سیاوش ، در محدوده میدان منیریه متوجه باز بودن در پارکینگ یک مجتمع مسکونی شدیم که در داخل حیاطِ آن یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 پارک شده بود . به سراغ موتورسیکلت رفته و آن را روشن کرده و از پارکینگ بیرون آوردم .

فردای آن روز ، من و سیاوش تصمیم گرفتیم تا برای تأمین هزینه مواد خود اقدام به سرقت کنیم. سیاوش رانندگی می کرد و من نیز سرقت تا اینکه در زمان فرار از یکی از سرقت ها تصادف کرده و هر دو نفر از ناحیه پا دچار شکستگی شدیم " .

سعید در ادامه اظهاراتش و درخصوص سرقت های تک نفره نیز به کارآگاهان گفت : زمانیکه در داخل موتورسازی کار می کردم ، برخی جوان ها را می دیدم که برای تقویت موتورهای خودشان به در مغازه مراجعه می کردند .پس از مدت کوتاهی متوجه شدم که تعدادی از آنها سارقانی هستند که اقدام به تقویت موتورهای خودشان می کنند. آنها در صحبت هایشان مدعی بودند که پول خوبی در سرقت وجود دارد و من نیز تصمیم گرفتم تا همانند آنها سرقت کنم . به همین علت ، زمانیکه آنها موتورهایشان را به در مغازه آورده و در اختیار موتورسازی می گذاشتند تا آنها را تقویت کنم ، در نبودشان از فرصت استفاده کرده و با موتورهای آنها اقدام به سرقت می کردم تا اینکه در داخل قهوه خانه با سیاوش آشنا شده و خودمان یک موتورسیکلت سرقت کردیم .
کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی ، در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی سرقت های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان شدند که سارقان به شیوه های مختلف گردنبندقاپی ، کیف قاپی ، موبایل قاپی و در چند فقره زورگیری از زنان اقدام به سرقت کرده بودند  .

سرهنگ کارآگاه میرزکی  ، رئیس پایگاه هشتم  پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت : با توجه به شناسایی متهمان از سوی مالباختگان و همچنین ارتکاب سرقت به شیوه و شگردهای مختلف و استفاده متهمان از انواع موتورسیکلت ها و احتمال افزایش دیگر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار تصاویر هر دو متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است . به همین خاطر از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حـر ـ انتهای خیابان 12 فرودین مراجعه کنند.
برچسب ها: سرقت ، پایتخت ، موتور ، شناسایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار