معاون اداره کل میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خواستار تخصیص اعتبار 150 میلیارد ریالی برای تکمیل ساخت موزه منطقه‌ای استان شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران سیدحکمت موسوی اظهار کرد: موزه منطقه‌ای استان خوزستان در سال‌‌جاری تنها 10 میلیارد ریال اعتبار دارد و این در حالی است که نیاز این پروژه بسیار بیش از این میزان است.

وی با اشاره به اینکه موزه منطقه‌ای خوزستان اعتبار بسیار بیشتری نیاز دارد، افزود: برای ساخت موزه منطقه‌ای اعتباری بیش از 150 میلیارد ریال نیاز است و با شرایط کنونی و تخصیص اعتبار، روند ساخت این موزه طولانی‌تر می‌شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به مساحت این موزه بزرگ عنوان کرد: این موزه در مساحت بیش از 12 هزار مترمربع است و نیازمند اعتبار ویژه‌ای برای آماده‌سازی است.

موسوی با اشاره به اینکه خوزستان نیاز مبرمی به موزه دارد، گفت: باید کوشید تا با ساخت این موزه در استان گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ بومی استان خوزستان برداریم.

معاون اداره کل میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خاطرنشان کرد: وجود موزه در هر استانی باعث حفظ و حراست از آثار تاریخی آن استان می‌شود ولی نبود این مکان فرهنگی در خوزستان، شرایط را در این بخش به وضعیت نامناسبی نزدیک کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.