عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به مشکلات موجود جایگاه داران سوخت سی ان جی، گفت: افزایش نرخ سوخت سی ان جی گرچه در شرایط فعلی فشار مضاعفی را بر مردم و مصرف کنندگان این سوخت تحمیل می‌کند، اما به نظر می‌رسد افزایش نرخ، تنها راه نجات جایگاه‌های سی ان جی از ورشکستگی اقتصادی باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری بنه خلخال با اشاره به اینکه افزایش قیمت گاز طبیعی، سی ان جی می‌تواند در راستای کمک به جایگاه داران این سوخت باشد، گفت: در شرایط فعلی بسیاری از جایگاه داران عرضه کننده سوخت سی ان جی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند، لذا افزایش نرخ این سوخت می‌تواند در راستای کمک به این صنف باشد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قطعات و نازل‌های سوخت گیری سی ان جی بسیار پرهزینه است، افزود: در حال حاضر برخی قطعات مربوط به جایگاه‌های سی ان جی بسیار پرهزینه بوده و تعمیر و نگهداری آنها به چندین میلیون تومان بودجه نیاز دارد.

وی تصریح کرد: هرچند تجهیزات جایگاه‌های سی ان جی بسیار فرسودهاست، اما عرضه کنندگان این سوخت به دلیل مشکلات مالی توان بازسازی جایگاه خود را ندارند.

جعفری بنه خلخال اظهار کرد: در برخی شهرهای کوچک جایگاه سوخت گیری گاز سی ان جی ساخته شده، اما متاسفانه به علت کمبود مراجعه کننده، این جایگاه‌ها در حالت ورشکستگی اقتصادی قرار گرفته‌اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، عنوان کرد: شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در کمک به جایگاه داران سی ان جی کوتاهی کرده که این موضوع یکی از دلایلتعطیلی جایگاه‌ها عنوان شده است.

جعفری بنه خلخال خاطر نشان کرد: افزایش نرخ سوخت سی ان جی گرچه در شرایط فعلی فشار مضاعفی را بر مردم و مصرف کنندگان این سوخت تحمیل می‌کند، اما به نظر می‌رسد افزایش نرخ، تنها راه نجات جایگاه‌های سی ان جی از ورشکستگی اقتصادی باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.