فرمانده انتظامی‌شهرستان رباط کریم غرب استان تهران از دستگیری 3 عضو باند کلاهبرداری که با ضمانت قلابی 50 مورد وام قربانیان، مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 800 هزار ریال کلاهبرداری کرده بودند،خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ فرمانده انتظامی‌شهرستان رباط‌کریم سرهنگ ابراهیم حسن آبادی در تشریح دستگیری این باند کلاهبرداری بیان کرد: با توجه به کلاهبرداری‌های صورت گرفته در شهرهای اطراف و بر اساس اطلاعات به‌دست آمده مبنی بر اینکه فردی با عنوان مدیر عامل یک شرکت خصوصی در یکی از بانک‌های رباط کریم قصد ضمانت یک سپرده گذار جهت دریافت وام را دارد، مأموران پلیس آگاهی در محل حاضر شدند.
سرهنگ حسن آبادی در ادامه افزود: با بررسی‌های به‌عمل آمده فرد مورد نظر ادعا کرده است که مدیر عامل یک شرکت خصوصی در تهران بوده و جهت ضمانت این سپرده گذار به بانک آمده است. فرد سپرده گذار نیز نحوه آشنایی با ضامن خود را از طریق آگهی روزنامه بیان و اعتراف کرده است که در قبال ضمانت او قرار بود که ده درصد وام پرداخت شده را به حساب ضامن واریز کند.
 وی در ادامه این خبر اشاره کرد: بلافاصله مدارک ارائه شده به بانک، توسط مأموران بررسی شده و با اعزام تیمی‌از پلیس آگاهی به آدرس مورد نظر مشخص شد شرکت ضمانت کننده، ماهیت خارجی ندارد.
این گزارش حاکیست متهم در خصوص اعترافات خود در مورد این ضمانت‌های قلابی و کلاهبرداری‌های حرفه‌ای می‌گوید: من و دو همدستم که در کار جعل مدارک بودیم با دادن آگهی در روزنامه‌ها اقدام به سوژه یابی کرده و با حاضر شدن در شعبه‌های مختلف بانکها، 10درصد از مبلغ وام را بابت حق العمل دریافت می‌کردیم.
 متهم مورد نظر در ادامه اعترافات خود گفت: یکی از همدستان من پیمان به عنوان مدیر هر سه شرکت ثبت شده در سازمان شرکت‌ها، معرفی نامه‌ها را از طرف مدیر عامل امضا و خود را با عنوان جعلی مهندس حیاتی معرفی می‌کرد و پس از اخذ مدارک از افراد، مرا جهت اقدامات مورد نیاز ضمانت معرفی می‌کرد. همدست دیگرم محمد نیز به عنوان طراح فیشهای حقوق، حکم کارگزینی و استعلامات بود. تاکنون حدود 50 فقره ضمانت جعلی در بانکهای مختلف استان تهران، البرز و تهران بزرگ انجام داده و از 10درصد حق‌العمل به‌صورت مساوی بین یکدیگر تقسیم می‌کردیم. سرهنگ حسن‌آبادی خاطر نشان کرد: طی بررسی‌های تکمیلی این باند کلاهبرداری با ضمانت قلابی بیش از پنجاه مورد وام به مبلغ حدود یک میلیارد و هشتصد هزار ریال اقدام به کلاهبرداری کردند و در بازدید از منازل و محل اختفای آنان انواع مدارک و اسناد جعلی و تجهیزات یارانه‌ای جهت جعل و بسیاری از مدارک هویتی قربانیان این باند بدست آمده است. فرمانده انتظامی‌شهرستان رباط کریم در پایان ضمن توصیه به شهروندان گرامی‌جهت دقت نظر بیشتر در این موارد و بررسی بیشتر هویت اینگونه شرکت‌ها و افراد حقوقی و حقیقی بیان کرد:سه متهم به همراه مدارک و اسناد کشف شده تحویل مقامات قضایی شدند.


 

برچسب ها: کلاهبرداری ، ضمانت ، قلابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار