سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ تحقیق و تفحص از بیمه مرکزی و بانک ملت در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

"رحیم زارع " نماینده آباده، خرم‌بید و بوانات در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه عصر امروز (یکشنبه 23 تیرماه) این کمیسیون گفت:‌ در این جلسه تحقیق و تفحص از بیمه مرکزی با 5 محور بررسی شد.  
 
وی ادامه داد: ابهام در عملکرد مالی شرکت‌های بیمه کشور، وجود ضعف نظارتی بیمه مرکزی در شرکت‌های بیمه دولتی و غیردولتی، ابهام در حیف و میل بیت‌المال در صنعت بیمه کشور، تعیین تکلیف نشدن تخلفات قبلی بیمه ایران و عدم ارائه گزارش شفاف در خصوص موضوعات مالی شرکت و ابهام در تصمیمات غیرمنطقی صنعت بیمه کشور محورهای اصلی تحقیق و تفحص از بیمه مرکزی هستند.  
 
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مدیران بیمه مرکزی و بیمه ایران در این جلسه توضیحاتی ارائه دادند و قرار شد کمیته مشترکی متشکل از مجلس، بیمه مرکزی و بیمه ایران ظرف مدت یک ماه محورهای این تحقیق و تفحص را مورد بررسی قرار دهند.  
 
زارع تحقیق و تفحص از بانک ملت از سال 88 تا کنون را از دیگر موارد مورد بررسی در جلسه امروز نام برد و اظهار داشت: بانک‌ها به عنوان یکی از ارکان حمایت از تولید طبق قانون باید 37 درصد از منابع خود را صرف حمایت از تولید و صنایع کنند.
 
وی ادامه داد: طبق اسناد موجود و بررسی‌های انجام شده بانک ملت فقط 10 درصد از منابع خود را برای حمایت از تولید هزینه کرده است و با تکیه بر این امر و تحقیق و تفحص از این بانک با دو محور عدم رعایت قوانین موازین بانکی در پرداخت تسهیلات و مشکلات به‌وجود آمده برای واحدهای تولیدی و علت عدم پرداخت سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.  
 
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:‌ در مورد بانک ملت مقرر شد تیمی متشکل از مجلس و بانک ملت بررسی‌های لازم را ظرف یک ماه انجام دهند و سپس در مورد تحقیق و تفحص از این بانک را‌ی‌گیری شود.  
 
زارع اظهار داشت:‌ تحقیق و تفحص از سازمان امور مالیاتی و تحقیق و تفحص در رابطه با نحوه خرید توزیع کالاهای استراتژیک نیز از دیگر موارد در دستور کار کمیسیون اقتصادی بود که به علت کمبود وقت به جلسه‌ این کمیسیون در روز سه‌شنبه (25 تیرماه) موکول شد.
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: زارع ، نماینده ، آباده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار