شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز با انتشار بیانیه ای حمله مهاجمان مسلح به نیروهای پاسدار صلح این سازمان را در منطقه آشوبزده "دارفور" در غرب "سودان" که به کشته شدن هفت کلاه آبی تانزانیایی منجر شد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ؛شورای امنیت ضمن محکوم کردن این حمله مرگبار، از مقامات "خرطوم" خواست هر چه زودتر تحقیق کامل و دقیقی را برای پیدا کردن عاملان این حمله و مجازات آنها آغاز کنند.

پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در این بیانیه حمله اخیر به صلحبانان بین المللی را در منطقه "دارفور"، وخیم ترین و مهلک ترین حمله به نیروهای بین المللی از زمان استقرار آنها در "دارفور" در سال دو هزار و هفت دانستند و نگرانی خود را از وخامت اوضاع امنیتی در دارفور اعلام کردند.

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است هر گونه حمله یا تهدید به حمله برضد نیروهای صلحبان بین المللی غیرقابل قبول است و لازم است که جلو تکرار چنین حملاتی گرفته شود. اعضای شورای امنیت در این بیانیه حمایت کامل خود را از ماموریت صلحبانی بین المللی در" دارفور سودان" اعلام کردند و از طرفهای درگیر در مناقشه "دارفور" خواستند برای برقراری امنیت و ثبات در این منطقه با نیروهای بین المللی همکاری کاملی داشته باشند.

هفت نیروی کلاه آبی سازمان ملل متحد که تانزانیایی بودند روز شنبه در حمله مهاجمان مسلح در جنوب منطقه دافور در غرب سودان کشته و هفده نفر دیگر زخمی شدند. در پنج سال ماموریت نیروهای بین المللی در این منطقه، این خونین ترین حمله ای است که برضد آنها اتفاق افتاده است.

از سال دو هزار و هفت تا کنون، بیش از چهل نیروی کلاه آبی سازمان ملل متحد در حملات و خشونت های این منطقه کشته شده اند. در حال حاضر نزدیک به بیست هزار نظامی و مامور پلیس در چارچوب عملیات صلحبانی سازمان ملل متحد در منطقه دارفور فعالیت می کنند.

منابع وابسته به سازمان ملل متحد پیوسته از این مسئله ابراز تاسف می کنند که عاملان و مسئولان حملات به نیروهای بین المللی مورد پیگرد قضایی قرار نمی گیرند و محاکمه نمی شوند و همین مسئله موجب افزایش حملات به نیروهای صلحبان سازمان ملل متحد شده است.
برچسب ها: دارفور ، حمله ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار