دراين مطلب،به چند روش درباره انتخاب بالشت مناسب خواهيم پرداخت که خواندن آن مفيد است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،عوامل متعددي را مي توان برشمرد که در داشتن يک خواب راحت نقش دارد؛ ازجمله يک بالشت مناسب؛ چرا که استفاده از بالشت نامناسب مي تواند باعث درد در ناحيه گردن و کمبود خواب شود که نتيجه اي جز يک روز کسالت آور ندارد.

 دراين مطلب، به چند روش درباره انتخاب بالشت مناسب خواهيم پرداخت که خواندن آن مفيد است. اولين نکته اي که بايد درنظر بگيريد، طرز خوابيدن درست است. آيا ترجيح مي دهيد به پشت بخوابيد يا به پهلو؟ البته به هنگام خواب طولاني مدت خود را جابه جا مي کنيم اما تنها يک وضعيت خواب وجود دارد که احساس راحتي بيشتر مي کنيم؛

۱ -اگر به پهلو مي خوابيد، بايد بالشتي انتخاب کنيد که سر، گردن و ستون فقرات را به شکل طبيعي نگه دارد. اگر بالشت شما بلند و سر و گردن شما به طرف بالا مايل باشد، اين وضعيت باعث درد در ناحيه گردن و سر مي شود.

۲ -اگر به پشت مي خوابيد، بايد بالشتي انتخاب کنيد که سر، گردن، ستون فقرات و شانه شما را در يک راستا نگه دارد. قسمت پشت سر بين ناحيه سر و شانه (cervical spine) به طور طبيعي منحني است و بهترين بالشت براي کسي که به پشت مي خوابد، بالشتي است که قادر به نگهداري اين انحنا باشد.

۳ -اگر روي شکم مي خوابيد، بالشت بايد تقريبا صاف باشد. تنها کافي است سر از تشک کمي بالاتر و با ستون فقرات در يک رديف باشد. بالشتي را انتخاب کنيد که هم براي شما راحت باشد و درعين حال قابليت نگهداري ستون مهره ها و سر و گردن را به طور کامل داشته باشيد. اگر روي شکم يا پهلو مي خوابيد، شايد ترجيح دهيد بالشت نرمي داشته باشيد زيرا تمام شب صورت شما روي آن قرار مي گيرد.

برچسب ها: بالش ، مناسب ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار