نتيجه آزمايش دوپينگ آسافا پاول و تايسون گاي، قهرمانان سرعت جامائیکایی و آمريکايي جهان مثبت اعلام شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، آسافا پاول دونده سرعت جامائيکايي که پيشتر عنوان قهرماني 100 متر را در اختيار داشت،روز يکشنبه اعلام کرد نتيجه آزمايش دوپينگ وي در اواخر ژوئن و در انتخابي تيم ملي جامائيکا براي رقابت هاي جهاني مسکو مثبت اعلام شده است.

وي در رقابت هاي جهاني مسکو که از 10 تا 18 اوت در مسکو برگزار مي شود،شرکت نخواهد کرد.

اين دونده 30 ساله که عنوان قهرماني دوي امدادي 4 در 100 متر المپيک 2008 لندن را نيز در اختيار دارد اعلام کرد ناخواسته اين ماده محرک وارد بدن او شده است.

پاول که با نه ثانيه و 72 صدم ثانيه (سپتامبر 2008) چهارمين مرد سريع جهان در اين رشته است، تصريح کرد :«مي خواهم به خانواده ، دوستان و هوادارانم اطمينان بدهم، هرگز عمدا از محصولات ممنوع استفاده نکردم. هرگز يک فريبکار نبودم و نيستم. اشتباه من فريبکار بودن نيست بلکه اشتباه من محتاط نبودن است.»

وي افزود:«بررسي ها در مورد چگونگي ورود ماده ممنوعه به بدن من آغاز شده است.»

مطبوعات ورزشي آمريکا روز يکشنبه اعلام کردند نتيجه آزمايش دوپينگ تايسون گاي Tyson Gay، دونده سرعت آمريکايي دارنده عنوان قهرماني يکصد متر جهان مثبت اعلام شد.

تايسون گاي يکصد متر را در مدت نه ثانيه و هفتاد و پنج صدم ثانيه طي کرده و به عنوان قهرماني دست يافته بود.
 
اين دونده آمريکايي که رقيب اصلي يوسين بولت دونده جامائيکايي محسوب مي شود، اعلام کرده بود در مسابقات دو و ميداني جهان در سال 2013 که از دهم تا هجدهم ماه اوت در مسکو برگزار خواهد شد، شرکت نخواهد کرد. اين بزرگ ترين و مهمترين مسابقاتي است که در رشته هاي دو و ميداني در سال 2013 در جهان برگزار خواهد شد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار