معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) از پائین بودن آمار طلاق نسبت به سطح ملی در این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اکبرمیر شکار با بیان اینکه مأموریت مهم حوزه ی معاونت فرهنگی توانمندسازی فکری و تربیتی افراد واعضای مورد حمایت است گفت: امروز 460 کارشناس و متخصص در امر مشاوره به صورت تمام وقت در سراسر کشور حتی در دورترین روستاها در جهت ارتقای سطح سبک زندگی خانواده های این نهاد فعالیت می کنند.
وی افزود: مشکلات اقتصادی و فرهنگی این خانواده که گاهی بر آن ها تحمیل شده است، وجود دغدغه هایی است که تعادل خانواده ها را بر هم می زند.
وی با اشاره به نقش مشاوره در توانمند سازی خود باوری خانواده ها و ازدواج پایدار بیان داشت: در سال 91 ، 653 هزار مورد مشاوره فردی و جمعی صورت گرفته است.
میر شکار در خصوص یکی از برنامه های مهم این حوزه ، آموزش مهارت های زندگی که با یک رویکرد تخصصی انجام می شود، تصریح کرد: در سال 91، یک میلیون نفر از برنامه های آموزشی بهره مند شدند که شیوه های آموزشی افراد مورد حمایت بر طبق سلیقه و ذائقه آن ها طراحی شده است.
میر شکار در پایان از بهره مندی 95 هزار زوج جوان از برنامه های آموزشی خبر داد و تأکید کرد: نتیجه ی این آموزش ها، پائین بودن درصد طلاق نسبت به سطح ملی، 1.7 درصد است./ل
برچسب ها: مشاوره ، زوج ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار