معاون امور اقتصادي و صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت از وعده 2 خودرو ساز بزرگ کشور براي افزايش توليد هر یک از شرکت ها به روزانه هزار و 500 دستگاه در مرداد و 2 هزار دستگاه در شهريور ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محسن صالحي نيا امروز در نشست خبري در خصوص وضعيت صنعت خودروسازي کشور اظهار داشت: هم اکنون خودروسازان کشور در بخش تامين نقدينگي مشکلاتي دارند اما در بحث تامين مواد اوليه به غير از برخي اقلامي که به صورت اپ شنال است محدوديتي وجود ندارد.

وي ادامه داد: در خصوص رفع مشکل کمبود نقدينگي مصوبه پرداخت تسهيلات هزار ميليارد توماني به اين صنعت مطرح شد که متاسفانه تا کنون هنوز اجراي نشده است.

وي تصريح کرد: با توجه به اين که بخشي از سهم 2 خودروساز بزرگ کشور دولتي است نمي‌توان تسهيلات حمايتي از منابع صندوق توسعه ملي به انها پرداخت شود.

معاون وزير صنعت معدن و تجارت با بيان اين که خود خودروسازان اقداماتي د ر جهتت محدوديتهاي مالي خود از جمله فروش بخشي از اموال و داراي‌ها انجام داده‌اند گفت: فروش اموال و داراري‌ها نيز با مشکلاتي همراه است و اجراي آن زمان بر است.

صالحي نيا با بيان اينکه من هنوز اميدوارم روند توليد در اين صنعت رو به رشد شود گفت: طي جلسه‌اي که با 2 خودروساز بزرگ داشتيم وعده داده شده  که ميزان توليد هر يک از 2 شرکت از هزار و 200 دستگاه کنوني به هزار و 500 دستگاه طي مرداد و 2 هزار دستگاه طي شهريور ماه امسال برسد.

وي در ادامه در پاسخ به اين سوال که چرا با و جود محدوديت واردات خودروهاي بالاي 2 هزار و 500 سي‌سي هنوز اين امر صورت مي‌گيرد گفت ثبت سفارش اين نوع خودروها ممنوع شده اما ممکن است فاصله زماني بين واردات و ثبت سفارش اين نوع خودروها و جو د داشته باشد و در کل بعيد است ترخيصي در گمرگ خارج از قواعد ممنوعيت ثبت سفارش انجام گيرد.

وي ادامه داد به طور حتم خودروهاي در گمرگ امکان ترخيص پيدا مي‌کنند که مطابق با قواعد واردات باشند و اگر موردي در اين خصوص صورت گرفته باشد بايد چرايي آن از گمرگ سوال شود.
انتهاي پيام/

برچسب ها: خودرو ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار