معاون وزير راه وشهرسازي گفت: رشد روز افزون این شکل از سکونتگاههای شهری در دهه های گذشته در ایران حاکی از ناکارآمدی ابزارها و سیاست های اعمال شده به روال گذشته برای حل معضل سكونتگاه هاي غيررسمي است

 مجيد كيان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه  خبرنگاران با بيان اينكه  اسکان طیف گسترده ای از جمعیت مهاجر و کم درآمد، در نواحی آسیب پذیر شهر است که زمینه بروز ناهنجاری ها و ناپایداری شهری را تشدید کرده است،‌گفت:  جمعيت مهاجر  و كم در آمد در حوزه کلان اقتصاد شهری و حتی گاه دربخش رسمی  از خدمات ناچيزي برخوردار بودند. 

وي در ادامه افزود: رشد رز افزون این شکل از سکونتگاههای شهری در دهه های گذشته در ایران  حاکی از ناکارآمدی ابزارها و سیاست های اعمال شده به روال گذشته برای حل معضل سكونتگاه هاي غيررسمي است.

 كيان پور با اشاره به اينكه اقشار کم در آمد ابتدا یک قطعه زمین متناسب با توان خود را را اختیار می کنند و طي چند سال ساخت آن را تكميل مي كنند، افزود:   این شیوه ساخت با ضوابط و قوانین شهرداری متناسب نیست.

مدير عامل شركت مادر تخصصي عمران وبهسازي شهري ايران تصريح كرد: شهرداری ها در واقع صدور مجوز ساخت و پایان کار را به مسکن تمام شده می دهند .

 معاون وزير راه وشهرسازي در ادامه اظهار داشت: ضوابط ساخت و ساز ، آن چنان است که پیش از شروع کار هزینه زیادی برای امضاء گرفتن از مهندسان و عوارض شهرداری باید پرداخت و نیز برای صدور برگ پایان کار ، خواهان ساختمان یکباره تکمیل شده است.

 وي در ادامه توضيح داد: ضوابط حوزه بندی در طرح های توسعه شهری به نحوی است که هیچ فضای برنامه ریزی شده در فضای رسمی شهری برای سکونت  كم در آمد و يا مهاجر پذير پیش بینی نمی کنند.

كيان پور در ادامه خاطر نشان كرد:  تخریب وممانعت از ایجاد سکونتگاه غیر رسمی و ساماندهی از طریق تهیه طرح های کالبدی  از راهكار به كار گرفته توسط مسئولان براس ساماندهي اين سكونتگاه ها است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: سکونتگاه ، مسکن ، کیان پور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار