به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "تيم کربي" تحليلگرِ آمريکاييِ گفت، دولت آمريکا از سال 2011 ميلادي به اين طرف بودجههاي هنگفتي را براي راه اندازي تبليغات به نفع آمريکا از طريق سايت فيس بوک، هزينه کرده است.
"کربي" افزود: اين روش (ناشيانهي) وزارت خارجه آمريکا، انسان را به ياد شگردهاي قديمي و فرسودۀ تبليغات کشورهاي کمونيستي در دوران جنگ سرد مياندازد. مثلاً در حالي که فروشگاههاي کشورهاي کمونيستي از اقلامِ مورد نياز مردم خالي بود، آنان در تبليغاتِ واهيِ خود چنين وانمود ميکردند که کشورهايشان از لحاظ اقتصادي و تجاري بسيار شکوفا است.
دايرۀ برنامههاي بينالملليِ وزارت خارجه آمريکا بيش از 630 هزار دلار از اموال ماليات پردازان آمريکايي را هزينه کرده تا از طريق تبليغات در پايگاه فيس بوک در شبکه جهاني اينترنت، براي آمريکا طرفداراني پيدا کند.
عملاً دولت آمريکا وارد شبکه اينترنت شده تا براي اين کشور دوستاراني "خريداري" کند. اما متأسفانه معلوم شده است فقط دو درصد از اين افراد، از سايتهاي وزارت خارجه آمريکا استفاده کرده يا به آن مراجعه ميکنند.
"کربي" افزود: شايد تکاندهندهترين بخش از تبليغاتِ ياد شدۀ وزارت خارجه آمريکا، مربوط به گروه تبليغ "چشم انداز آمريکا" در اين وزارتخانه باشد که صفحهاي به زبان فارسي در سايت فيس بوک راه اندازي کرده تا دوستارانِ ايرانيِ وزارت خارجه آمريکا در آن ثبت نام کنند. اين در حالي است که فقط يک درصد از افراد عضو اين صفحه در ايران زندگي ميکنند.
"تيم کربي" در پايان با تمسخر درباره برنامههاي تلبيغاتي وزارت خارجه آمريکا در سايت فيس بوک گفت: وزارت خارجه آمريکا بهتر است به جاي صرف بودجه هاي کلان براي راه اندازي اين تبليغاتِ گران قيمت، اما بي اثر در سايت فيس بوک، کار ديگري کند. البته اين مستلزم تلاشهاي زياد و صداقت فراوان است که براي وزارت خارجه آمريکا دشوار است. "کربي" سپس با نيشخندي افزود، پس بهتر است وزارت امور خارجه آمريکا، به همين منوال، به هدر دادن مالياتهاي مردم آمريکا ادامه دهد!