عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گروه 1+5 در بروکسل به نتیجه عملی درباره پرونده هسته‌ای ایران دست یابد.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه گروه 1+5 در بروکسل اظهار داشت: امیدواریم درسایه عدل و تدبیر موضوع هسته‌ای ایران از سوی 1+5 دنبال شود و این گروه 1+5 در بروکسل به نتیجه عملی درباره پرونده هسته‌ای ایران دست یابد
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: گروه 1+5 باید به دور از گرایش سیاسی حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند و این حقوق را بپذیرند.

وی با تأکید براینکه نگاه برخی کشورهای غرب به موضوع هسته‌ای ایران مقابله‌جویانه نیست، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تحقق اهداف سلطه جویانه خود نمی‌خواهند بر قواعد بین‌المللی پایبند باشند.

جوکار با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران نسبت به قوانین NPT تصریح کرد: ما همواره در چارچوب قوانین جاری هسته ای و NPT عمل کرده‌ایم و جایگاه آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای از سوی ما حفظ شده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: سیاسی‌کردن پرونده هسته‌ای ایران و ارجاع آن به شورای امنیت راهکار مناسبی نیست و گروه 1+5 در اولین قدم باید پرونده را از شورای امنیت خارج کند.

وی گفت: موضوع هسته‌ای ایران از طریق مذاکره قابل حل است و گروه 1+5 با ایجاد هماهنگی درونی می‌توانند با برداشتن گام‌های منطقی روند مذاکرات هسته‌ای را به سمت حل شدن پیش ببرند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بروکسل ، مذاکره ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار