یک مقام بلندپایه سازمان ملل امروز اعلام کرد جنگ سایبری، یا به عبارت دیگر استفاده از اینترنت برای حمله به اهداف گوناگون در فضای مجازی، واقعیتی است که جامعه جهانی باید برای مبارزه با آن تلاش بیشتری از خود نشان دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛حمدون توره دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات در اظهاراتی در کنفرانسی با حضور دیپلمات ها و کارشناسان فناوری های سایبری گفت : جنگ در فضای مجازی، واقعیتی است که مدتها اعلام شده، همانند جنگ های متعارف، در این جنگ هم تا زمانی که نابودی وجود نداشته باشد، پیروزی هم در میان نخواهد بود.

این مقام سازمان ملل به نام کشور خاصی اشاره نکرد ولی از جامعه جهانی خواست برای یافتن هکرها که مرزها را در اینترنت به بازی گرفته اند، همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: اگر مردم و مطبوعات بیشتر به حملات علیه صفحات رسمی مقامات یا سازمان ها در اینترنت توجه خود را معطوف کنند، آنگاه نبرد سایبری می تواند بیش از پیش خطرناک شده و خسارات و خرابی های بیشتری در بخش مالی یا خدمات عمومی ایجاد کند.

موضوع دفاع سایبری برای نخستین بار در دستور کار نشست وزیران دفاع 28 عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اوایل ژوئن در بروکسل قرار گرفت.

این در حالی است که ارتش ها در غرب، بیش از پیش با حملات رایانه ای و اینترنتی مواجه شده اند.

روزنامه واشنگتن پست اواخر ماه مه از حمله هکرهای چینی به سامانه های نظامی ارتش آمریکا خبر داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار