رئيس اداره اعتياد وزارت بهداشت از افزايش چند سال اخير آمار استفاده مواد محرک تحت عنوان لاغري اعتماد به نفش و جذابيت مخصوصا بين خانم ها خبر داد.

فيروزه جعفري، رئيس اداره اعتياد وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: چند سال اخير گزارشاتي مبني بر مصرف مواد محرک تحت عنوان لاغري، اعتماد به نفس و جذابيت داشتيم که متاسفانه آمار مصرف اين مواد محرک در خانم ها روبه افزايش است. در همين راستا ما به دو مکان يکي آرايشگاه ها و ديگري سالن هاي ورزشي و بدنسازي را به منظور آگاه سازي مسئولين اين اماکن از مواد محرک و موادي که در ماهواره ها تبليغ مي شود در راس برنامه هاي خود قرار داده ايم. 

وي گفت: به همين منظور با صنف آرايشگران و مسئولين باشگاه هاي بدنسازي جلساتي داشتيم که آنها آمادگي خود را براي هر گونه همکاري اعلام و قبول کردند که به عنوان همکار وزارت بهداشت در امر پيشگيري و اطلاع رساني کمک کنند.

جعفري اظهار کرد: به نظر مي رسد که در آرايشگاه ها و سالن هاي ورزشي غيرمجاز آسيب بيشتر باشد ، بررسي ما نشان داده که موادي که در ماهواره تبليغ مي شود و به مواد محرک نيز آلوده هستند در اين مکان ها بهتر استفاده مي شود چرا نظارت بر اين مکان ها صورت نمي گيرد. 

وي ادامه داد: ما در امر پيشگيري دو رسالت داريم اولا اين که از طريق رسانه ها اطلاع رساني مي کنيم تا مردم از مراجعه به اين نوع اماکن غيرمجاز خودداري کنند و دوما اينکه با كمك آرايشگاه هاي مجوز دار بتوانيم مراجعه کنندگانشان را از خطرات مصرف اين مواد آگاه کنيم. /ح

برچسب ها: مانور ، موادمحرک ، لاغری ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار