مدیرعامل شرکت تعاونی اتحادیه‌های فرش چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر افزون بر 70 درصد تولیدات فرش استان به خارج از کشور صادر می‎شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران اسکندر ملک‌پور اظهار کرد: بافت تابلو فرش مدت زمانی است که در این استان رواج یافته است، این در حالیست که کارشناسی لازم در زمینه فروش این تابلو فرش‌ها در استان هنوز صورت نگرفته است.

وی افزود: استفاده از مواد اولیه نامناسب از دیگر مشکلات فراروی بافندگان تابلو فرش در این استان است.

ملک‌پور تأکید کرد: تداوم این وضعیت و رواج بافت تابلو فرش در این استان موجب خواهد شد تا اصالت فرش استان مورد تهدید قرار گرفته و به مرور زمان به فراموشی سپرده شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی اتحادیه‌های فرش چهارمحال و بختیاری با اشاره به صادرات تولیدات فرش این استان، گفت: در حال حاضر افزون بر 70 درصد تولیدات فرش استان به خارج از کشور صادر می‎شود.

وی ادامه داد: کشورهای اروپایی و آمریکایی و همچنین کشورهای شرق آسیا عمده‌ترین بازار برای صادرات فرش این استان هستند.

ملک‌پور با اشاره به استقبال کشورهای اروپایی و آمریکایی از تولیدات فرش پشمی استان، گفت: با توجه به اینکه کشورهای اروپایی و آمریکایی زمستان‌های بسیار سرد را تجربه می‌کنند استقبال از فرش‌های پشمی استان که مواد اولیه آن از پشم گوسفند بدست آمده است و بسیار گرم است، در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

این مسئول با بیان اینکه فرش دستباف در استان به چهار سبک نایین، گبه، یلمه و بختیاری بافته می‎شود، ابراز داشت: سبک نایین در لردگان، گبه در اردل، یلمه در بروجن و بختیاری در شهرکرد، شلمزار و سامان بافته می‌شود.
برچسب ها: صادرات ، فرش ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.