رئیس ستاد دیه کشور گفت: در حال حاضر 8 هزار و 860 نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌ها هستند که برای آزادی این افراد به مبلغی حدود 280 میلیارد نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "سید اسدالله جولایی" در حاشيه بیست و چهارمین جشن ستاد دیه کشور که شب گذشته در تالار حوزه هنری برگزار شد در مورد آخرين وضعيت فعاليت ستاد ديه كشور، اظهار داشت: ستاد دیه کشور همه ساله اقدام به برگزاری جشن گلریزان کرده و هر ساله نیز درخواستی را به رهبر انقلاب و رؤسای قوای سه گانه تقدیم می‌کند.

وی افزود: امروز اعلام شد که رهبر معظم انقلاب 120 میلیون تومان به جشن گلریزان ستاد دیه کشور هدیه کردند.

جولایی با اشاره به کمک 30 میلیون تومانی رئیس قوه مقننه اظهارداشت: همچنین احمدی نژاد 100 میلیون تومان به این ستاد هدیه کرده البته ایشان از زمانی که شهردار بوده تاکنون همکاری خوبی را با ستاد دیه کشور داشته است.

رئیس ستاد دیه کشور خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه هم ۵۰ میلیون تومان به این ستاد کمک کرده و این در حالی است که همچنین بنیان تعاون و حرفه‌آموزی که زیر مجموعه سازمان زندان‌ها محسوب می‌شود 50 میلیون تومان به ستاد دیه کشور هدیه کرده است.

وی تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و رئیس جمهور منتخب نیز به زودی رقم هدیه خود را اعلام خواهند کرد.

جولایی تصريح کرد: از زمان تأسیس ستاد دیه کشور تاکنون 70 هزار زندانی آزاد شده‌اند بنابراین اگر همت خدایی داشته باشیم در کارهای خدایی اجر ما هم با خدا خواهد بود.

وی با بيان نقش موثر همراهی نمایندگان مجلس و وزیر دادگستری با ستاد دیه کشور گفت: از سال 84 که امیر حسن‌‌خانی نماینده فردوس پرچم را برای کمک به ستاد دیه کشور در مجلس به اهتزاز در آورد همه ساله نمایندگان در کمک به ستاد دیه کشور اقدامات خوبی را انجام داده‌اند.

رئیس ستاد دیه کشور با اشاره به پایان مهلت اجرای آزمایشی قانون بیمه شخص ثالث گفت: 20 شهریور ماه پایان دوره آرمایشی قانون بیمه شخص ثالث است، به همین جهت کمیته حقوقی ستاد دیه کشور با ارائه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی خواستار دائمی شدن این قانون شده است.

جولایی افزود: خوشبختانه 52 نماینده پیشنهاد ستاد دیه کشور را امضا کرده‌اند و ما امیدواریم با نگاه مثبت مجلس شورای اسلامی، این قانون دائمی شود البته عده ای در این زمینه سنگ اندازی می‌کنند و به جای تلاش برای تصویب دائمی این قانون، به دنبال اصلاح آن هستند که بدون شک این موضوع اقدامات ما را با وقفه مواجه می کند.

وی تأکید کرد: از زمانیکه این قانون آغاز به کار کرد روزانه یک یا دو نفر به زندان می روند در صورتیکه پیش از آن 57 تا 60 نفر روزانه وارد زندان می‌شدند.

رئیس ستاد دیه کشور با اشاره به آزادی 9 هزار و 206 نفر در سال 91 گفت: مجموع بدهکاری این افراد حدود 900 میلیارد تومان بود که بیش از 56 درصد این مبلغ با گذشت رضایتمندانه شاکیان کم شد.

وی افزود: در حال حاضر 8 هزار و 860 نفر زندانی جرایم غیر عمد داریم که از این تعداد هزار و 996 نفر زندانی دیه، 4 هزار و 298 نفر محکومین مالی، 2 هزار و 174 نفر زندانی مهریه و 392 نفر زندانی نفقه هستند.

جولایی در پایان خاطرنشان کرد: ما برای آزادی این 8 هزار نفر به مبلغی حدود 280 میلیارد نیاز داریم که امیدواریم در جشن گلریزان امشب این رقم تأمین شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار