سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران ميگويد:به دلیل وجود بحران های اقتصادی و کاهش بودجه موزه و تشخیص وزیر ارشاد اسلامی امسال در ونیز شرکت نکردیم.

احسان آقایی سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: در دولت گذشته به صلاحدید وزیر فرهنگ و ارشاد و اشراف داشتن به اهمیت حضور در ونیز خوشبختانه ایران در دو سالانه ونیز مکانی را اجاره کرد.
 
آقايي بيان كرد: این مکان به مدت 4 سال برای ایران اجاره شد و در طول این مدت پرچم ایران به عنوان کشور شرکت کننده به طور ثابت باقی بود.
 
وی تصریح کرد: در دوره دولت جدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این تشخیص را داد که این حضور چندان ضرورتی ندارد.
 
سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران گفت: البته واقعیت این است که هنر در تمام جوامع کالایی لوکس است بنابراین با وجود این بحران های اقتصادی که ضررش به هنر می خورد نمی توانستیم توقع حضور در ونیز را داشته باشیم.
 
وی افزود:در حقیقت با این بحران ها توقع حضور در ونیز توقع بی جایی بود؛چرا که برای این حضور نزدیک به ششصد میلیون اعتبار را نیاز داشتیم.
 
آقايي عنوان كرد:از بودجه 6 میلیاردی که به هنر اختصاص داده شده بود نزدیک به 2 میلیارد را دریافت کردیم که البته 1 میلیارد و دویست میلون تومان به فجر اختصاص داده شد از این رو اعتبار ما (موزه ) به یک سوم کاهش پیدا کرد.
 
سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران گفت: با توجه به این شرایط در ونیز شرکت نکردیم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.