به گزارش پلیس پس از تزریق خون اشتباه به بیماری در بیمارستان کانی آیلند در شهر بروکلین واقع در نیویورک مرد بیمار 40 ساله جان باخت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویورک تامیز یکی از بیماران مرد 40 ساله که به دلیل جراحی نیازمند دریافت خون بود با دریافت بسته خون با گروه A به جایB درگذشت.

انتقال خون با گروه های خونی که با گروه خون بیمار مطابقت ندارد باعث می شود که بدن فرد دریافت کننده به سلول های قرمز خون دریافت شده حمله کرده و در واکنشی شدید منجر به سکته مغزی و قلبی می شود.

به گفته مسئولان پرستار و مراقبت از بانک خون این بیمارستان به نقل از این خبرگزاری، متاسفانه بسته خون مصرف شده با برچسب اشتباهی مورد استفاده قرار گرفته است و به همین دلیل از همکاران خود در بخش تزریق خون از آنان خواستار تست گروه خونی بسته خون را قبل از تزریق انجام دهند.

به گزارش این خبرگزاری آمار مرگ بیماران به دلیل خطاهای پزشک و انسانی بسیار بالاست اما به دلیل هزینه بالای بیمارستان های خصوصی و مشکلات بیمه درمانی، این بیمارستان با وجود این مشکلات همواره بیماران بسیاری را پذیرش می کند.

همچنین به دلیل این اشتباه که در آزمایشگاه طبقه ششم این بیمارستان اتفاق افتاد مسئول شناخته شده و تا روشن شد وضعیت توقیف شد.

به گفته یکی از پرستاران آزمایشگاه که خواسته است نامش فاش نشود به نقل از این خبرگزاری گفت: لیبل زدن اشتباه گروه های خونی همواره از مشکلاتی است که در این آزمایشگاه اتفاق می افتد و تا کنون کسی پاسخگوی آن نبوده است.

خانواده قربانی این اشتباه با تنظیم شکایتی خواستار پرداخت غرامت از این بیمارستان شده اند.

برچسب ها: خون ، بیمار ، اشتباه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار