"جواد شمقدري" به دليل قرار گرفتن ميان عده‌اي تندرو ناچار به بيان رفتار تناقض‌آميزي است.

"فرهاد توحيدي" سخنگوي خانه سينما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص تماس تلفني با "محمود احمدي نژاد" گفت: طي تماسي كه به "احمدي نژاد" صورت گرفت قول همكاري و حل قضيه را به ما داده بودند تا هر چه سريعتر مشكلات حل شود.



وي ادامه داد: موضوع اصلي جلسه امروز مبني بر دستور مقام وزارت ارشاد براي انحلال خانه سينما و واگذار كردن اين امر  به گروهي كه وجهه قانوني ندارد  و شكل گيري خانه سينما توسط آنها بود.
"توحيدي" تصريح كرد: در صورتيكه اين اعضاي جديد اسم خانه سينما را مصادره نكنند حضور آنها مانعي ندارد اما مشكل از جايي شروع مي شود كه نام خانه سينما را مصادره كنند چرا كه خانه سينما صاحب شخصيت حقوقي است.
وي در خصوص هيئت مديره جديد عنوان كرد: هيئت مديره جديد را به رسميت نمي شناسيم و اعضاي عضويت آن دچار شبهاتي است كه اين موضوع را پيگيري خواهيم كرد.
"توحيدي" در خصوص صحبت هاي "شمقدري" مبني بر پلمپ خانه سينما اظهار داشت: "جواد شمقدري" در مصاحبه هايش اعلام كرد كه خانه سينما 9 ماه پيش پلمپ شده در صورتيكه اين اتفاق نيفتاده و ما به احترام مقام وزارت ارشاد فعاليتهايش را متوقف كرديم.
وي تصريح كرد: گفته "شمقدري"‌را تكذيب مي كنم و هر دستگاه يا وزارت ارشادي حق پلمپ اماكن را ندارند مگر به دستور قوه قضاييه انجام شود.
"فرهاد توحيدي" در خصوص دو صنف كانون فيلمنامه‌نويسان و دستياران فيلمبرداري گفت: اين دو صنف قبل از تعطيل شدن خانه‌سينما در شوراي مركزي قانوني شده بودند و نيز مراحل قانوني شدن آنها نيز پذيرفته شده بود و پس از برگزاري مجمع‌عمومي مشكل عضويت آنها حل خواهد شد.
وي افزود: در خصوص عضويت نبودن صنف مديران آموزشگاه‌هاي سينمايي و جلوه هاي‌ويژه بايد بگويم كه قرار بود در جلسه 6 مرداد ماه پيشنهاد عضويت اين اصناف داده شود كه متأسفانه اين جلسه كنسل شد.
"توحيدي" در خصوص تناقضات حرفهاي "شمقدري" تأكيد كرد: متأسفانه "شمقدري" گروگان عده‌اي تندرو شده است و قصد به هم ريختن خانه‌سينما را دارند و با اصل خانه‌سينما مخالف هستند و "شمقدري" نيز ناچار به بيان رفتارهاي تناقض‌آميز است.
وي در پايان در خصوص صحبت هاي ضد و نقيض "جمال شورجه" خاطر نشان كرد: در تجمع امروز با توجه به حضور "جمال شورجه" قصد باز كردن خانه‌سينما را داشت و به ما نيز اعلام كرد خانه‌سينما مي تواند فعاليت خود را آغاز كند اما طي مصاحبه‌اي اعلام كرد جلسه مجمع‌عمومي در 6 مرداد قانوني نيست.
گفتني است؛ بيانيه‌ي مجمع اصناف سينمايي در خصوص خانه‌سينما متعاقبا اعلام مي شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.