"فیلیپ هاموند" وزیر دفاع انگلیس گفت با توجه به تلاش مستمر برخی کشورها به منظور دستیابی به سلاح بازدارنده هسته ای، این کشور توانایی های هسته ای خود را کاهش نخواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، هاموند گفت درخواست حزب دموکراتیک آزاد -که در کابینه ائتلافی مشارکت دارد- برای کاهش توانایی های هسته ای انگلیس به علت بحران مالی، عواقب خطرناکی برای آینده امنیت انگلیس خواهد داشت.

شایان ذکر است انگلیس در شرایط کنونی چهار زیردریایی دارد که هریک از آنها توانایی حمل شانزده موشک مجهز به کلاهک هسته ای را دارد. این زیردریایی ها از نوع "وانگارد" بین سال های 1993 تا 1999 وارد خدمت در ارتش انگلیس شده اند.

با توجه به این که دوره موثر خدمت این زیردریایی ها رو به پایان است دولت انگلیس باید در سه سال آینده درباره جایگزینی همه یا بخشی از آنها تصمیم گیری کند. برآوردها نشان می دهد هزینه جایگزینی کامل این زیردریایی ها به حدود بیست میلیارد پوند (حدود 23 میلیارد یورو) می رسد.

وزیر دفاع انگلیس گفت: جایگزین کردن بخشی از این زیردریایی ها موجب 50 تا 60 میلیون پوند صرفه جویی خواهد شد.

در صورتی که همه پرسی سپتامبر 2014 در اسکاتلند موجب استقلال آن از انگلیس شود مشکل بازدارندگی هسته ای انگلیس وخیم تر خواهد شد زیرا همه کلاهک های هسته ای انگلیس در اسکاتلند نصب شده اند و انگلیس باید این کلاهک ها را با صرف میلیاردها پوند هزینه به انگلیس منتقل کند.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار