خبرهاي ضد و نقيضي مبني بر عزل جواد شمقدري رييس سازمان سينمايي و همچنين پابرجاماندن اين فرد بر اين مسند از روز گذشته در پي تجمع اهالي سينما مقابل درب خانه سينما منتشر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، يك هفته پيش احمدي نژاد طي نامه‌اي به جواد شمقدري رييس سازمان سينمايي ضمن  دعوت وي به دوري از تنگ نظري و توجه به مطالبات به حق اهالي هنر دستور بازگشايي خانه سينما را به او داده بود.

در عين حال يکشنبه شب با دستور مستقيم وزير فرهنگ، خانه‌سينما پلمپ شد و عده‌اي تصميم گرفتند مكاني را همين امروز راه‌اندازي كنند كه در افواه‌عموم به (خانه سينماي 2) معروف شده اين مكان جديد قرار است تضمين نفوذ افراد فعلي در سيستم مديريت بعدي سينما باشد.


روزنامه "شهروند" صبح امروز در صفحه اول خود خبر با تاييد پيش بيني باشگاه خبرنگاران در گفتگو با يك منبع آگاه اعلام كرد: يك مقام عالي رتبه در دولت، دستور بركناري "جواد شمقدري" را به دليل مقاومت برابر خواست و نظر اهالي هنر نسبت به بازگشايي خانه سينما و همچنين اقدامات خودسرانه صادر كرده است.

گفته مي‌شود ،"سيد محمد حسيني" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز به دليل اتفاقات اخير مورد توبيخ قرار گرفته است در ماههاي اخير با وجود دستور صريح رئيس‌جمهوري مبني بر بازگشايي خانه سينما مقاومتي بي دليل از سوي معاونت سينمايي ديده مي‌شد كه دو روز گذشته منتج به كشمكش و نتش بين اهالي سينما شده بود ايجاد خانه سينماي دو موسوم به جامعه اصناف خانه سينماي ايران كه درآن كمتر چهره‌هاي اصيل و چهره‌هاي اصيل و شناخته شده فرهنگ و هنر ديده مي‌شد از اقدامات "جواد شمقدري" براي سر‌پيچي از دستور رئيس‌جمهوري به ارائه به اصطلاح راهكار براي حل مسئله خانه سينما بود انتقادات اهالي سينما نسبت به عملكرد وي در سال‌هاي اخير به اوج خود رسيده بود.

*سخنگوي سازمان سينمايي بر‌كناري "شمقدري" را تكذيب كرد

بركناري "جواد شمقدري" طي مصاحبه انجام شده با خود او تكذيب شده است.

"سعيد رجبي‌فروتن" سخنگوي سازمان سينمايي در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص بركناري "جواد شمقدري" گفت: در مصاحبه‌اي كه با "جواد شمقدري" انجام شده هيچ‌گونه خبري مبني بر بركناري وي وجود ندارد .


وي ادامه داد: تاكنون تماس‌هاي مكرري مربوط به اين خبر با من شده است كه جواب همه اين پرسش‌ها تكذيب خبر بركناري "شمقدري" و توبيخ وزير ارشاد است.


همچنين سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه جلسه هيئت دولت خبر بركناري شمقدري را از سازمان سينمايي تكذيب كرد./ي2


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار