هفتمین شماره ماهنامه داخلی "خانه هنرمندان ایران" با پرونده ای در سوگ استاد جلیل شهناز منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه خبری هنرمندان، در این شماره نشریه داخلی "خانه هنرمندان ایران" گزارش هایی از برنامه های متنوع خرداد 92 خانه هنرمندان ایران منتشر شده است که از میان آن ها می توان به گزارش دیدار با آیت الله جوادی آملی در قم، پاسداشت روزهای مقاومت و پایداری، شبی با علامه طباطبایی، تکریم از احمد سمیعی گیلانی پدر ویراستاری ایران و معرفی برگزیدگان نمایشگاه عکس "دل دیده" اشاره کرد.
در بخش ادبیات، به گزارش نشست ادبیات تطبیقی کشورهای فرانسه زبان، نشست نشانه شناسی آثار سیمین دانشور و معرفی آراء و اندیشه های اریک لاندوفسکی پرداخته شده است.
گزارشی از نمایشگاه عکس "ته ران"، نمایشگاه آثار نقاشان زن و نگاهی به تندیس های سیلیکونی مشاهیر ایران از جمله مطالب بخش تجسمی این شماره است. در بخش نمایش، گزارش مراسم افتتاحیه نمایش های "یرما" و "شام با دوستان"، گزارش آغاز به کار آکادمی سمندریان و گفت و گو با مدیر تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران منتشر شده است.
"از صدای سخن تار" عنوان پرونده ای است که در بخش هنرمند و در سوگ استاد جلیل شهناز تدارک دیده شده است. کندوکاوی در زندگی هنری استاد، نگاهی به عکس های استاد شهناز از کودکی تا کهنسالی، به همراه سوگ نامه هایی از استاد محمدرضا شجریان، کیهان کلهر، حمیدرضا نوربخش، عبدالحسین مختاباد، هادی منتظری و عادل عسگری بخش های دیگر این پرونده را تشکیل می دهد.
گفت و گو با دکتر محمد سریر درباره ارکستر ملی و سمفونیک، گزارش مراسم تشییع پیکر استاد جلیل شهناز، فراخوان پنجمین جشنواره موسیقی مقاومتی و مروری بر کتاب ها و آلبوم های موسیقی تازه مطالبی است که در بخش موسیقی گردآوری شده است. در بخش سینما نیز مطالبی همچون بازخوانی یک تک نگاری درباره استاد عزت الله انتظامی، گزارشی از حضور عباس کیارستمی در مدرسه ویژه گرافیک و نگاهی به نمایش های هفتگی فیلم مستند در خانه هنرمندان ایران ارائه شده است.
ماهنامه داخلی "خانه هنرمندان ایران" به صاحب امتیازی خانه هنرمندان ایران و مدیر مسئولی دکتر مجید سرسنگی به صورت تمام رنگی و در 80 صفحه منتشر شده و از طریق خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار