نبيل العربي دبير كل اتحاديه عرب از تاكيد آمريكا بر تعهد اين كشور در پاين دادن به درگيري هاي فلسطيني-اسرائيلي تا پايان سال جاري خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛" نبيل العربي" دبير كل اتحاديه عرب در كنفرانسي خبري در مقر اتحاديه عرب در قاهره اظهار داشت:آمريكا بر تعهد خود در پايان بخشيدن به درگيري هاي فلسطيني-اسرائيلي تا پايان سال جاري ميلادي تاكيد كرده است.

وي در ادامه با اشاره به اينكه در انتظار شركت "محمود عباس" در نشست روز چهارشنبه اتحاديه عرب است افزود:ديدار با وي در راستاي اطلاع يافتن از آخرين تحولات پيرامون فرصت احياي روند صلح صورت مي‌پذيرد.

دبير كل اتحاديه عرب در پاسخ به سوالي در خصوص شاخص هاي اتحاديه عرب درخصوص احياي روند صلح اظهار داشت:روز پنج شنبه از نتايج سفرهاي دوره اي وزير امور خارجه اطلاع خواهيم يافت.

وي همچنين افزود:طرح آمريكا در خصوص فلسطين بر سه محور شكل گرفته است كه محور نخست آن محور سياسي است كه وزير امورخارجه اين كشور براي از سرگيري مذاكرات صلح مطرح كرده ،محور دوم آن محور امنيتي به شمار رفته كه ژنرال آمريكايي براي ارزيابي اين موضع به منطقه سفر كرده ومحور سوم هم شامل محور افتصادي بوده كه متشكل از طرح زماني به مدت سه سال است وبراساس آن تعدادي از كشورهاي با تمكن مالي كمك هاي مالي واقتصادي در راستاي بالابردن سطح كرانه غربي و باريكه غزه انجام مي دهند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار