به دنبال احضار نماينده واتيکان به وزارت خارجه مالزي ، وي به خاطر حمايت از غيرمسلمانان در استفاده از واژه "الله" عذرخواهي کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛  "جوزف مارينو" نماينده واتيکان در مالزي سه شنبه شب پس از ديدار با "عنيفه امان" وزير امور خارجه مالزي در بيانيه اي اعلام کرد هدف وي هرگز مداخله در امور داخلي مالزي نبوده است. 

"مارينو" که کمتر از شش ماه از حضورش در مالزي مي گذرد پنجشنبه گذشته از مناقشه بر سر استفاده غيرمسلمانان از نام "الله" در اين کشور انتقاد کرد. 

وي در سخنان خود استدلال هاي کليسياي کاتوليک را درباره حق استفاده از واژه « الله » در انجيل هاي مالايي زبان و ديگر زبان ها منطقي و قابل قبول خواند. 

مسلمانان مالزي بلافاصله پس از سخنان جنجالي مارينو خواستار بارگشت وي به کشورش شدند. 
درحاليکه برخي اعضاي کابينه مالزي ، مارينو را به مداخله در امور داخلي مالزي متهم کرده اند ، دفتر مارينو اعلام کرد هدف وي از چنين اظهاراتي هرگز مداخله در امور داخلي مالزي نبوده است. 

در بيانيه "مارينو" آمده است وي از عنيفه امان خواسته است تا عذرخواهي اش را به خاطر سوء تفاهم ها و ناراحتي هاي احتمالي به همگان ابلاغ کند. 

"عنيفه امان" نيز در بيانيه اي اعلام کرد به مارينو توصيه کرده است به حساسيت هاي مذهبي در مالزي توجه کند . 

جنجال بر سر استفاده از واژه "الله" سه سال پيش و به دنبال شکايت کليساي کاتوليک از دولت مالزي به خاطر ممنوعيت استفاده از واژه "الله" توسط غيرمسلمانان آغاز شد. 

در آن زمان ديوان عالي مالزي به نفع کليساي کاتوليک راي داد و اين مسئله خشم مسلمانان را برانگيخت. 

مسلمانان مالزي ضمن تقبيح اين حکم دادگاه اعلام کردند تنها آنها حق استفاده از واژه « الله » را دارند. 

بيش از دو ميليون و 500 هزار نفر از جمعيت 28 ميليوني مالزي مسيحي هستند و حدود 60 درصد جمعيت اين کشور را مسلمانان تشکيل مي دهند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار