با افزايش انضباط مالي در بازار مسکن بر تثبيت قيمت‌ها روند ساخت و ساز نيز رونق گرفته و تعادل نسبي به اين حوزه باز مي‌گردد.

باقر ميلاني کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه روند سينوسي افزايش قيمت‌ها در هر دوره‌اي پس از اوج گرفتن، به تدريج کاهش مي‌يابد اظهار داشت: از سال پيش قيمت مسکن به تبعيت از کاهش نرخ پول ملي، دچار نوسان شد اما بدليل کاهش تقاضا، اوج گيري قيمت مسکن پشتيباني نشد.

وي افزود: در اين ميان عواملي هم چون توليد، افزايش انضباط مالي و پولي در بدنه دولت و بانک مرکزي، جلوگيري از چاپ پول و بالا رفتن پايه پولي مي‌تواند ثبات نسبي را به بازار مسکن باز گرداند.

ميلاني با بيان اينکه انضباط مالي از رشد بي‌رويه قيمت‌ها جلوگيري مي‌کند تصريح کرد: با افزايش انضباط مالي علاوه بر معقول شدن قيمت‌ها روند ساخت و ساز رونق گرفته و تعادل نسبي را در اين حوزه ايجاد مي‌کند.

اين کارشناس مسکن با اشاره به صدور پروانه‌هاي ساخت و ساز از سوي شهرداري گفت: با اين روندي که شهرداري اتخاذ کرده است، در واقع شاهد افزايش رونق و بازگشت متقاضيان مصرفي و واقعي در بازار مسکن خواهيم بود.

وي به دولت آتي اشاره و تصريح کرد: اميدواريم دولت آتي با اتخاذ مواضع صحيح تا 6 ماه آينده رکود خريد و فروش را در اين بازار کاهش دهد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مسکن ، مرکز ، تعادل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار