عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: حرمت مومنین و مومنات باید حفظ شود، ولی متاسفانه گاهی دیده می‌شود که به خاطر مسائل کوچک افراد به کارهایی متهم می‌شوند و به راحتی حیثیت و آبروی آن‌ها زیر سئوال می‌رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید محمد غروی در جمع نمازگزاران مسجد علی المرتضی(ع) قم به تفسیر آیاتی از سوره مبارکه نور پرداخت و گفت: بی شک اگر لطف و عنایت خدای متعال نبود، کسی نمی‌توانست به سعادت دست یابد و هر کس به حرف خدا و پیامبر(ص) گوش دهد و به آنها عمل کند، قطعا مورد لطف و عنایت الهی قرار می‌گیرد.

وی همچنین بر لزوم ایثار و گذشت در مناسبات و روابط اجتماعی به‌ویژه در ارتباطات خویشاوندی تاکید کرد و افزود: براساس آموزه‌های دینی، انسان مومن و عاقل کسی است که اهل کینه و ستیز نبوده و گذشت و ایثار داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه اضافه کرد: گاهی اوقات بر اثر اشتباه، اختلافات و کدورت‌هایی در روابط میان مردم رخ می‌دهد که لازم است افراد در این گونه موارد اهل گذشت و بخشش باشند.

وی با تاکید بر اینکه انفاق و کمک به یکدیگر به ویژه محرومان و مستمندان به هیچ وجه نباید فراموش شود گفت: گاهی دیده می‌شود افراد ثروتمند و کسانی که تمکن مالی خوبی دارند، قسم می‌خورند که مثلا به فلان فرد نیازمند از فامیل خود کمک نکنند حال آن‌که این‌گونه قسم‌ها اصلاً درست نیست.

آیت‌الله غروی با بیان اینکه در سایه عفو و بخشش، رحمت الهی نصیب ما می‌شود ابراز داشت: فرزندان باید بزرگی و بزرگواری و بخشش را از والدین یاد بگیرند، نه اینکه شاهد باشند که ما به خاطر غرور و تکبر، حاضر به گذشت و عفو نیستیم./س

برچسب ها: قم ، لزوم ، حفظ ، حرمت ، مومن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.