محمد ضرار جمو سیاستمدار حامی نظام سوریه که صبح امروز (چهارشنبه) توسط افراد مسلح در لبنان ترور شد، در آخرین مصاحبه با شبکه خبری العالم تأكيد كرد: تكيه بر ارتش آزاد به دليل اختلافات داخلي گروه هاي مسلح شكست خورده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه العالم ؛ کارشناس سیاسی سوری و رئیس اداره سیاسی و روابط بین الملل در سازمان جهانی مهاجران عرب افزود: تلاش ها براي فتنه انگيزي و برانگيختن اختلافات طايفه اي در کشور ناكام مانده و سرنگوني بشار اسد رئيس جمهور سوريه نیز به شكست انجامید ه است.

جمو همچنين خاطرنشان كرد: تجهیز مخالفان سوري به سلاح در برابر اراده ارتش سوريه و نيروهاي مدافع كشور و آگاهي ملت از توطئه اي كه به نام آزادي و اصلاحات و دموكراسي در اين كشور شكل گرفت، موجب شده كه همه اين توطئه ها به ضرر مخالفان سوريه تمام شود.وی تأكيد كرد: بحران در سوريه فقط جنگ بين مجموعه اي از گروه‌هاي تروریست و دولت سوريه نيست، بلكه نزاع بين المللي در عرصه سوريه در جريان است و هنوز هيچگونه تصميمي بين المللي براي حل بحران و برگزاري نشست "ژنو2 " وجود ندارد.

این سیاستمدار حامی نظام سوریه اظهار داشت: اين اقدامات به نفع (رژيم) اسرائيل است، و به هدف بهره برداري از منابع گازي "ناقوره" صورت می گیردكه دو سال و نیم قبل درباره آن صحبت كردم ، اين منبع گازي از جنوب لبنان تا مرزهاي سوريه در درياي مديترانه امتداد دارد.جمو ادامه داد: اين جنگ فقط توطئه اي ضد سوريه نيست، بلكه جنگي بين المللي در سوريه در جريان است كه اهداف متعددي از طريق آن از جمله ضربه زدن به تهران، محور مقاومت و سوريه دنبال مي شود.

وی گفت: بر افروختن آتش جنگ در سوریه با هدف تلافی شکست رژیم صهیونیستی درجنگ ژوییه علیه لبنان و  جبران خسارت های ناشی از این جنگ ، بود و این مساله برای افکار عمومی عربی و بین المللی واضح و آشکار است.جمو  با اشاره به اعلام مواضع آشکار ِ آمریکا علیه ملت و نظام سوریه و تجهیز مخالفان به سلاح و همه اقداماتی که درحمایت از مخالفان انجام می دهند ، گفت: این مواضع نشان می دهد که آمریکا در راس جنگ با سوریه قرار دارد و این جنگ بر سوریه تحمیل شده است.

وی تاکید کرد که ملت سوریه ملتی آزاده، دارای اراده و کرامت انسانی هستند و به هیچ یک از دستورات و دیکته های خارجی توجهی نمی کنند و هیچ  کسی قادر نخواهد بود که اراده آنان را شکست دهد.یاد آور می شود که عناصر مسلح بامداد امروز (چهارشنبه 26 تیرماه) محمد ضرار جمو، کارشناس سیاسی سوری و رئیس اداره سیاسی و روابط بین الملل در سازمان جهانی مهاجران عرب را در جنوب لبنان ترور کردند.

جمو و 2 تن از همراهانش بامداد امروز هنگام بازگشت به منزل وی در شهر "الصرفند" در جنوب لبنان هدف تیراندازی افراد مسلح  قرار گرفته و کشته شدند.


برچسب ها: مصاحبه ، ترور ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار