موسسه ملي آمار ايتاليا اعلام کرده است،‌ تعداد افراد فقير نيازمند ايتاليايي به حدود ده ميليون نفر رسيده که اين رقم از سال 2005 ميلادي بي سابقه بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي ايتاليايي زبان آنسا ؛  موسسه ملي آمار ايتاليا (ايستات) در تازه ترين گزارش خود درباره فقر در اين کشور اعلام کرده است، نه ميليون و پانصد و شصت و سه هزار نفر يعني پانزده مميز هشت دهم درصد از جمعيت ايتاليا در  فقر نسبي به سر مي برند. از اين تعداد،‌ چهار ميليون و هشتصد و چهارده هزار نفر يعني هشت درصد از کل جمعيت اين کشور در فقر مطلق هستند،‌ به اندازه اي که حتي قادر به خريد کالاها و دريافت خدمات ضروري بمنظور داشتن يک زندگي آبرومندانه نيز نيستند. در سال 2012 ميلادي حدود نيمي از افراد در شرايط فقر مطلق ايتاليا، يعني دو ميليون و سيصد  وچهل و هفت هزار نفر از آنها در جنوب اين کشور ساکن بوده اند. تعداد آنها در سال 2011 ميلادي برابر با يک ميليون و هشتصد و بيست و هشت هزار نفر بوده است. تعداد افراد زير هجده سال ايتاليايي در فقر مطلق، که در جنوب اين کشور ساکن هستند به يک ميليون و پنجاه و هشت هزار نفر مي رسد. اين تعداد در سال 2011 ميلادي برابر با هفتصد و سه هزار نفر بوده که ميزان آن از هفت درصد به ده مميز سه دهم درصد افزايش يافته است. 

موسسه ملي آمار ايتاليا در گزارش خود نوشته است، در يک سال، فقر مطلق در ايتاليا افزايش قابل توجهي يافته است. بطوريکه ميزان اين قشر از جامعه ايتاليا از پنج مميز هفت دهم درصد در سال 2011 به هشت درصد در سال 2012 ميلادي افزايش يافته است. اين ميزان از افزايش افراد فقير در ايتاليا از سال 2005 ميلادي بي سابقه بوده است. فقر نسبي نيز در يک سال در ايتاليا افزايش يافته و از سيزده مميز شش دهم به پانزده مميز هشت دهم درصد رسيده است. شش مميز هشت دهم درصد از کل خانوارهاي ايتاليايي نيز در فقر مطلق هستند.

در همين زمينه، ‌از سال 2011 تا 2012 ميلادي ميزان خانوارهاي در فقر مطلق ايتاليا، در خانوارهايي با سه عضو،‌از چهار مميز هفت به شش مميز شش،‌ در خانوارهايي با چهار عضو،‌ از پنج مميز دو به هشت مميز سه و خانوارهايي با پنج عضو يا بيشتر از آن، از دوزاده مميز سه به هفده مميز دو دهم درصد افزايش يافته است. ميزان فقر مطلق خانوارهايي که داراي سه فرزند خردسال هستند از ده مميز نه به هفده مميز يک دهم درصد افزايش يافته است. 

ميزان فقر مطلق در خانوارهايي که با يکي از والدين اداره مي شود،‌ از پنج مميز مميز هشت به نه مميز يک دهم درصد افزايش يافته است. اين موسسه، درآمد ماهانه برابر با نهصد و نود يورو را براي يک خانوار ايتاليايي، ‌خط فقر تعريف کرده است. با اين حساب،‌ پنج مميز دو دهم درصد از کل خانوارهاي ايتاليايي «به طور يقين»‌ فقير هستند.  درآمد ماهانه اين خانوارها بيش از بيست درصد کم تر از سطوح استاندارد آن است. تعدادآنها برابر با يک ميليون و سيصد و هجده هزار خانوار است.

در همين زمينه، سازمان خواربار و کشاورزي ايتاليا نيز با ارائه گزارشي درباره فقر خانوارهاي ايتاليايي اعلام کرده است، ميزان خانوارهاي ايتاليايي که براي رفع گرسنگي و پر کردن شکم خود درخواست کمک کرده اند،‌ نه درصد افزايش يافته است. در مجموع، به سه ميليون و هفتصد هزار شهروند ايتاليايي با ارائه بسته ها و وعده هاي غذايي مجاني،‌کمک رساني شده است. اين سازمان در گزارش خود نوشته است، تعداد زيادي از خانوارهاي ايتاليايي با داشتن چند فرزند و افراد سالخورده،‌ دچار فقر شده اند و حتي براي تضمين تهيه مواد غذايي خود نيز با مشکل مواجه اند.
سازمان خواربار و کشاورزي ايتاليا در ادامه گزارش خود نوشته است، به علت تاثيرهاي ناشي از بحران اقتصادي و از دست دادن اشتغال،‌ ميزان شهروندان ايتاليايي که منابع کافي براي تهيه غذا و رهايي از گرسنگي ندارند، به طور قابل توجهي در حال افزايش است. تعداد اين قشر از افراد جامعه ايتاليا در سال 2010 ميلادي برابر با دو ميليون و هفتصد هزار نفر بوده است که در سال 2011 ميلادي به سه ميليون و سيصد هزار نفر و در سال 2012 ميلادي به سه ميليون و هفتصد هزار نفر و به طور دقيق تر به سه ميليون و 686 هزار و942 نفر افزايش يافته است. 


برچسب ها: فقیر ، ایتالیا ، روند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار