نوای دلنشین اذان در روزهای مبارک ماه رمضان در گوش پایتخت طنین انداز شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، در طول سالیان گذشته، چندی بود که پخش نوای ملکوتی اذان در سطح شهر تهران به دست فراموشی سپرده شد. موضوعی که تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت شنیده شده صدای اذان در شهر را به دنبال داشت.  
به این ترتیب شهرداری تهران از سال 85 به منظور پخش اذان در تمامی نقاط شهر اهتمام ورزید و بر این اساس طرح های پخش اذان در 800 نقطه کور، 400 گلدسته، 336 پارک، 80 هزار تاکسی، 6 هزار اتوبوس، ایستگاه های مترو و پایانه های مسافربری، 20 میدان اصلی شهر تهران، مراکز وابسته به شهرداری و همچنین برج میلاد اجرایی شد.  
بر این اساس هم اکنون مدیریت شهری به منظور ارج نهادن به ارزش های اسلامی و حفظ شعائر دینی در تلاش است تا طرح های خود به منظور پخش نوای دلنشین اذان در تمامی نقاط پایتخت را تا پایان سال، اجرایی کند.
بر اين اساس شهرداری تهران به منظور تحت پوشش قرار دادن تمامی نقاط شهر به صدای اذان، کمیته ای را با حضور مسئولان شهری و مدیران مناطق 22 گانه تشکیل داده است تا نقاط کور و همچنین مراکز جمعیتی فاقد سیستم پخش اذان را شناسایی کنند.
طبق مطالعات صورت گرفته توسط این کمیته، 800 نقطه کور شهر تهران که فاقد صدای اذان هستند شناسایی شد که بسیاری از این مراکز جمعیتی به سیستم پخش خودکار اذان تجهیز شده و سایر مناطق باقی مانده نیز هم اکنون از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در حال تجهیز به این سیستم است.  
علاوه بر این شهرداری تهران به منظور تسهیل پخش اذان از مساجد، کار احداث 800 مناره را در سطح شهر هدف گذاری کرده است تا صدای شور انگیز اذان از گلدسته های مساجد برای ساکنان محله های شهر تهران پخش شود.
شهرداری تهران به منظور تکمیل طرح پخش اذان در سر تا سر تهران، در فاز نهایی نسبت به تجهیز میادین اصلی شهر تهران برای پخش اذان در دو نوبت اقدام کرده است .
بر اساس بخشنامه ابلاغی، تا کنون پخش اذان در 20 میدان اصلی شهر تهران اجرایی شده است که تمهیدات لازم برای توسعه این طرح در حال اجرا است. 
از دیگر سو، برج میلاد، به عنوان نماد شهر تهران نیز از امکانات پخش اذان برخوردار شده است و در آینده نزدیک شاهد پخش اذان نوری بر دیواره برج میلاد خواهیم بود تا تمامی شهروندان از هر نقطه پایتخت شاهد پخش نوری اذان مغرب از فراز برج میلاد باشند./ف
برچسب ها: نوای ، اذان ، گلبانگ ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار