دادگاه نظامی تاکید کرد برادلی مانینگ نظامی افشاکننده اسناد نظامی آمریکا باید با شدیدترین مجازات روبرو شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی ؛ یکی از اتهاماتی که برادلی مانینگ وارد شده، کمک به دشمن است که اگر اثبات شود مجازات آن حبس ابد بدون آزادی با وثیقه است. دولت آمریکا بر این باور است اقدام برادلی مانینگ در دادن اسناد و مدارک محرمانه نظامی به ویکی لیکس و انتشار آنها، کمک به گروههای دشمن از جمله القاعده بوده است. گروه مدافع برادلی مانینگ می گویند او فقط با امید تغییر در سیاست خارجی آمریکا این اسناد و مدارک را منتشر کرد. 

محاکمه برادلی مانینگ در پایگاهی نظامی در مریلند انجام می شود. این نظامی بیست و پنج ساله ارتش آمریکا اعتراف کرده بیش از هفتصد هزار تلگرام بسیار محرمانه دیپلماتیک و اسناد نظامی آمریکا را به سایت ویکی لیک ارسال کرده است. بیش از بیست اتهام به او وارد شده است و تا کنون ده مورد را پذیرفته است. مهمترین اتهام کمک به گروههای تروریستی از جمله القاعده از طریق انتشار این اسناد است که او این اتهام را رد می کند. 

دادگاه برادلی مانینگ در حالیست که هم اکنون تنشی بین المللی بر سر افشائیات ادوارد اسنودن جریان دارد. اسنودن پیمانکار سابق اداره امنیت ملی آمریکا و سیا است که اسناد محرمانه ای را منتشر کرده است. کارشناسان حقوقی می گویند حکمی که درباره برادلی مانینگ صادر می شود می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای بر سرنوشت اسنودن داشته باشد. 

مایکل ناواری کارشناس حقوق نظامی گفت دولت آمریکا امیدوار است بتواند از طریق این دادگاه این پیام را بدهد اگر کسی با دسترسی به اسناد محرمانه با دولت آمریکا مشکلی دارد باید از طریق صحیح برای بیان اعتراض خود استفاده کند. برادلی مانینگ معتقد است او با افشای این اطلاعات باعث تغییر در سیاست دولت آمریکا شد و بحثی گسترده را به راه انداخت. در حالی که محاکمه مانینگ رو به پایان است ، بسیاری منتظرند ببینند این دادگاه چه رویه ای را برای رسیدگی به افشاگری های آینده ایجاد خواهد کرد. 


برچسب ها: افشاگر ، نظامی ، آمریکا ، اتهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار