اتحادیه اروپا اعلام کرد دستورالعمل های جدید این اتحادیه که سرزمین های اشغالی را از توافقنامه های همکاری با اسرائیل مستثنی می کند، به هیچ وجه به نتیجه گفتگوهای صلح بین اسرائیلی ها و فلسطینیان لطمه وارد نمی کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ; این دستورالعمل ها که جمعه در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا منتشر شد ،پیش بینی می کند که از سال 2014 همه توافقنامه ها با اسرائیل درباره کمک اتحادیه اروپا باید مشخص کند این توافقنامه ها شامل سرزمین هایی که اسرائیل از سال 1967 ( کرانه باختری رود اردن، نوار غزه و جولان) در اشغال خود دارد ، نخواهد شد.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اطمینان داد این سند با هدف روشن کردن موضع اتحادیه اروپا در چشم انداز گفتگوهای مربوط به توافقات با اسرائیل در چارچوب بودجه آینده اروپایی برای سال 2014 تا 2020 است و بر این موضع سنتی که براساس آن توافقنامه های دوجانبه با اسرائیل سرزمین هایی اشغالی 1967 را شامل نمی شود، تاکید می کند. اشتون اطمینان داد : در هیچ صورتی این مسئله به نتیجه گفتگوهای صلح بین اسرائیل و فلسطینیان لطمه وارد نمی کند.

وی افزود: موضع اتحادیه اروپا این است که این اتحادیه تغییرات مرزها را از زمانی که طرفین درباره این تغییرات به توافق برسند ، به رسمیت خواهد شناخت. اشتون اعلام کرد: اتحادیه اروپا عمیقا به نفع گفتگوهای اسرائیل و فلسطینیان متعهد است و به طور کامل از تلاش های شدید جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای ازسرگیری گفتگوها حمایت می کند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد:« اتحادیه اروپا همچنان به مشارکت در ایجاد فضایی که بتواند به گفتگوهایی چشمگیر و پایدار با هدف دستیابی به صلح بین دو طرف منجر شود ، ادامه می دهد.»

جمعه ، وزارت امور خارجه اسرائیل ، سفرای فرانسه ،انگلیس و آلمان برای گفتگو درباره این دستورالعمل های اروپایی احضار کرد.اشتون خاطر نشان کرد تدابیر این دستورالعمل ها پیش از ژانویه 2014یعنی تایخ اجرای بودجه جدید چند سالانه اتحادیه اروپا اجرایی نخواهد شد.وی گفت:« فعلا اتحادیه اروپا قصد دارد با اسرائیل درباره مجموعه بزرگی از طرح های دوجانبه کار و رایزنی کند و این اتحادیه از اسرائیل خواسته است تا در خصوص گستره اجرای سرزمینی توافقنامه ها با اتحادیه اروپا که اکنون در دست بررسی است ، گفتگوهایی انجام دهد.

برچسب ها: اشتون ، دستور ، العمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار